Annons

onsdag, november 21, 2012

Årets sista beställning klar!

Nu har jag precis sytt klart den sista bikinin för i år. Dessa ska Ylva komma och hämta nu i veckan.


Det var första och sista gången jag sydde i paljettyg kan jag säga! Nålen bröts ett par gånger och tråden slets flera gånger om, men till slut blev det ändå bra. En annan nackdel med det här tyget är att stretchen är sämre. Tänk på att välja tyg som har både horisontell och vertikal stretch till era bikinis! Det är även bra att vara ute i god tid och köpa på sig en eller ett par billiga bikini-BHs under sommaren, för så här års är det betydligt svårare att få tag på (postorderföretag brukar ha). Tänk dock på att kanske gå ner en storlek eftersom brösten brukar krympa av dieten. Jag syr inte den svarta överdelen, och till finalbikinin klär jag en annan BH med tyget ni valt. På så vis får ni en BH som sitter så som ni vill och har bra vaddering. Jag föredrar den vanliga trekantsmodellen då den är lätt att sy och sitter bra även när man drar ner banden i ryggen. En vanlig bygel-BH får en helt annan passform när man drar ner den i ryggen och det brukar inte bli så bra.

Har ni några frågor eller funderingar kring bikinis till era kommande tävlingar så maila mig på lina.m.siren@gmail.com.

- Posted from my iPhone

1 kommentar:

Emilie sa...

Tips: Tejpa in silicon-kuddar i trekantsbikinin om brösten försvinner alltför mycket. Billiga att köpa in och ger en finfin kupa :)