Annons

måndag, januari 16, 2012

Styrka igår och core idag

Felicia börjar äntligen bli bättre med sömnen igen. Nu är hon inte ett argt litet bi varje gång hon ska sova längre, men hon har fortfarande svårt att somna om på nätterna trots att hon ligger intill mig. Man får helt enkelt passa på att sova lite tillsammans med henne under dagarna också.
Igår kom jag äntligen iväg till gymmet igen! Körde ett pass för rygg och axlar som kändes helt okej! Magen fick vila tills idag då jag istället gick på ett core-pass för första gången. Jag känner mig inte helt övertygad, men får väl ge det någon gång till i alla fall. Träningsvärk kommer jag säkert att få, men det var lite för mycket crunch-övningar för min smak. Jag vill hellre ha mer statisk träning. Tanken var att jag skulle kört 20-30 min cardio också innan passet, men tiden bara försvann. Dels kom jag iväg senare än planerat eftersom jag skulle ge Felicia mat och vänta hem Calle innan jag kunde sticka, och sen var det världens kö för att få sin biljett till passet. Efteråt var det bara att hoppa på cykeln hem igen för att amma och natta lillan, så cardion får jag ta någon annan gång. Har i alla fall fått en timmes promenad tidigare idag också, men jag längtar efter att svettas ordentligt!!

2 kommentarer:

Emmy sa...

Hejsan!

Jag funderart på att tävla i fitness men skulle gärna vilja veta mer om det, skulle du vilja berätta lite vad är som gäller och är det någor speiellt man ska tänka på när man håller på det med? Er dotter är jättesöt :)
Ha det fint
/Emmy

Lina Johansson sa...

Tack så mycket Emmy!
Här kommer ett par läsvärda länkar för dig som är tävlingsintresserad:

http://www.body.se/artiklar/nyheter/20061102/fitness-sa-funkar-det/?page=1

http://www.fitnesscross.se/?p=ahlson.php&page=4482

Lycka till!!
/Lina