Annons

söndag, januari 08, 2012

6½ kg lättare än innan graviditeten!

Idag blev det en timmes promenad med vagnen under förmiddagen och sen efter lunch när gymmet hade öppnat drog jag dit för att köra ben och mage samt 10 min på crossen. Passet började bra med frontböj som jag inte kört på evigheter. Men redan under andra övningen, utfall med viktplatta över huvudet, började jag känna mig smådarrig i benen. Det känns att man vilat en månad och dessförinnan inte tränat seriöst på 1½ år... Phuuu, man har lite att kämpa tillbaka nu! Just nu har jag inte som mål att tävla igen, men jag vill känna mig vältränad och fast i kroppen. Storleksmässigt är jag redan nere i en form jag trivs med, men jag känner mig inte så hård som jag skulle önska. Styrkan och konditionen behöver absolut förbättras!
Trots att det inte blivit mycket träning på sistone och det har varit si och så med maten, så har jag fortsatt att minska i både vikt och omkrets. Gårdagens vikt och mått såg ut såhär:

Vikt: 53,6 kg
Midja: 64 cm
Mage: 73 cm
Rumpa: 87 cm
Lår: 51 cm

Detta innebär att jag har minskat ytterligare ca 3 kg och 2-3 cm på varje mått sedan september :o) 6½ kg lättare än innan jag blev gravid! Amning is tha shit! ;o) Jag har inga färska dagsformsbilder att bjuda på, men här kommer i alla fall en påklädd bild från julafton.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Riktigt bra jobbat!! :)Vilken sjuk viktnedgång med tanke på att många knappt går ner graviditetskilona i första taget.

Fortsätt i samma härliga anda!

Lina Johansson sa...

Tack ska du ha :o) Visst har jag fått kämpa en del, men det har gått betydligt lättare än jag hade väntat mig och det är jag väldigt tacksam för! Nu ser jag fram emot att komma igång med träningen på allvar igen och skärpa till kosten lite.

Cai Denny sa...

Bra jobbat! Precis börjat läsa din blogg och jag gillar den, bra inspiration för andra :).

/ Cai - Nordic Personal Training Stockholm www.nordicpt.se

Lina Johansson sa...

Tack så mycket, roligt att höra!