Annons

fredag, december 16, 2011

Skyr

Äntligen hittade jag dessa intressanta små nyheter på ICA! Skyr är en yoghurt som ursprungligen kommer från Island, där den ätits i över tusen år. Den är naturligt fettfri, nyckelhålsmärkt och är rik på proteiner vilket gör den till ett mättande och nyttigt mellanmål. Ni kan läsa mer på deras hemsida.


Jag testade Hallon Granatäpple smaken idag och den var helt okej. Jag håller med om att det är ett perfekt mellanmål i farten eftersom det även finns en sked i locket, men med tanke på det saftiga priset (ca 18 kr för en liten bägare) så är det knappast något man hamstrar hem. Då blandar jag hellre lättkesella med en vanlig god yoghurt, för det är så den smakar. För egen del skulle jag gärna köpa den när vi är ute på vägarna och kör, så det vore toppen om de börjar säljas på mackarna!

1 kommentar:

Suzan sa...

Tyckte den var jättegod men alldeles för dyr, passade på o köpt hem när coop sålde två för 25:- (fast fortf för dyrt)