Annons

torsdag, november 24, 2011

Tandläkaren

Nu är tandläkarbesöket över för den här gången, så skönt! Och det var inte alls så farligt som jag befarade, inte den här gången i alla fall... Röntgen, tandstensborttagning och en sköljning vid ena visdomstanden kostade mig bara 50 kr tack vare tandvårdsbidraget som jag inte utnyttjat på flera år. Inte ett enda hål :o) Men det kommer bli både dyrt och mer smärtsamt längre fram eftersom jag kommer bli så illa tvungen att dra ut mina två visdomständer i underkäken :o( Den ena har försökt växa fram ett bra tag och den andra syns inte än, men båda växer helt galet snett, rakt in i tanden framför, vilket kommer ställa till oreda om de inte plockas bort. Känns ju sådär lockande att dra ut TVÅ visdomständer, och dessutom kostar det 4500-5000 kr per tand! Suck!

Felicia var såklart med mig hos tandläkaren och fick sitta i vagnen under tiden. Eftersom hon var både lite hungrig och trött var hon inte jätteglad för att sitta där trots sina leksaker, men tandsköterskan var så gullig och tog upp henne i sitt knä och då gick det så bra så :o) Idag tog vi bussen in till stan eftersom vi hade lite bråttom, men sen promenerade vi hem på en knapp timme. Jag väljer i princip alltid att gå vart vi än ska, så får vi dagens promenad på köpet! Imorgon blir det tur och retur till babysimmet på totalt 1½ timme.

Dags att byta dagens fjärde bajsblöja nu...

1 kommentar:

Jenny sa...

Skönt att tandläkaren gick bra! Känner igen det där med bajsblöjor....:)Kan bli många byten på en en dag!