Annons

onsdag, november 16, 2011

Promenad, fönsterputs och julpynt

Lillan verkar ha ställt in sig på att det är klockan 6 som gäller nu, snark... Bara att stiga upp och va glad! Efter frukosten tog vi en lång promenad på ca 75 min i det underbara vintervädret och passade på att ropa efter Leo som fortfarande är borta, 11 dagar nu :o( Men det är bara att fortsätta hoppas! En gammal klasskompis fick precis hem sin katt efter 7 veckor på rymmen!
När vi kom hem höll gubbarna på att putsa våra fönster utvändigt, så skönt att få det fixat! Plötsligt insåg jag då att de inte var så rena invändigt heller, så jag drog över dem med fönsterputs. När det nu var så fint här kunde jag inte låta bli att stryka och hänga upp våra nya fina julgardiner också, hihi. Och att sätta upp ljusslingan ute på staketet. Det är ju nu man tycker att julpyntet är mysigt, efter jul är man bara less på det. Snart åker det nog upp lite ljus och stjärnor också, men tomtarna får allt vänta lite till.

 Köksfönstret och ljusslingan som skymtar utanför
Vardagsrummet

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hur många läsare har du per dag? :)

Lina Johansson sa...

Det har sjunkit en del sen jag slutat tävla och jag bloggar mindre nu. Jag har inte så bra koll på antalet, men du kan nog se det själv genom att klicka på räknaren eller tailsweep-loggan längst ner i högerspalten.

Träningsfreak sa...

Snygga gardiner! Var har du köpt dem? Vår katt var borta över 2 månader en gång, sen visade det sig att den gått lite vilse och hamnat nära en fiskhandlare så han levde ju gott där:)

Lina Johansson sa...

Tack! Jag är jättenöjd! Köpte dem på jotex.se.

Åh vad härligt att höra! Hoppas verkligen att vår kise också har det bra och kommer hem till oss snart igen!