Annons

torsdag, november 10, 2011

Ny puré

Katrinplommon är den enda barnmat som jag har brukat köpa färdig på burk, men nu efter det nya gift-larmet var jag inte längre så sugen på att stödja Semper (läs gärna Calles blogginlägg om detta). Idag köpte jag istället hem ekologiska katrinplommon och osvavlade aprikoser som fick ligga i blöt och därefter kokas och mixas tillsammans med kanel och kardemumma. Det blev en riktigt julig och faktiskt rätt så god puré som ska få hålla igång magen på lilla skruttan.

Vår lilla tjej har börjat bli "kvällspigg"...
Pappamys från häromkvällen då hon var uppe till kl. 23 och tittade på TV.

4 kommentarer:

Petra sa...

...men lilla goa sötnosan. Vad våra döttrar växer! :-) Har ert andra lilla hjärta hittat hem än? Jag håller tummarna härifrån.

Ha en så fin helg ni kan trots omständigheterna!

Kram

Lina Johansson sa...

Ja herregud vad det går undan! Snart 7 månader...
Leo har vi tyvärr inte sett röken av än så vi får fortsätta leta i helgen :( Tack för din omtanke! Kram!

Ida sa...

Hoppas Leo kommer hem snart. Så kallt ute om nätterna...
Tack för infon också, jag söker nog inte dit .. Tror inte iaf ;)

Lina Johansson sa...

Ja nu är det riktigt kyligt! Vill ha hem vår gosis!! Tror du gör rätt i att stanna ;)
Kram!