Annons

tisdag, november 08, 2011

Ben och mage

Då har vi varit duktiga och varit på gymmet igen! Ben och mage blev det idag. Inte det bästa passet precis, men jag gör så gott jag kan nu när det råder lite brist på sömn. Felicia vaknar fortfarande ca 3 ggr/natt och vill amma, men nu somnar hon inte om så lätt längre. Istället får man gå upp och bära runt på henne tills hon somnar, vilket kan ta runt en timme ibland. Lagom kul när man är helt yrvaken. Är så trött att tårarna rinner ibland. Förhoppningsvis är det bara en fas hon går igenom nu och börjar snart sova hela nätterna. Lite mer gröt eller välling på kvällen så borde hon sova gott sen! Ska bara få det i henne också...

Själv undviker jag både mjölk och sojaprodukter nu så maten blir lite trist. Inget protein efter träningen alltså, det får duga med aminosyror och banan.


- Posted from my iPhone

6 kommentarer:

Anonym sa...

Pepp pepp - du är ju superduktig! Vill veta allt om vägen tillbaka till formen efter graviditeten! Skriv gärna om både kost och träning, mat är du ju bra på.
Tycker att du är ambitiös med din träning med tanke på omständigheterna.
/Anna

Lina Johansson sa...

Tack Anna!
Träningen skriver jag ofta om i bloggen, men det är inte alltid jag nämner alla promenader. Är ute i stort sett varje dag och går med vagnen, i regel minst en timme om dagen.
Maten har jag inte mycket ordning på just nu om jag ska va ärlig. Det känns rätt trist att äta nu när jag blivit mer begränsad, och tyvärr inte till det bättre. Jag ska försöka skärpa till mig och äta mer lagad mat även till lunch, det blir lätt lite mycket mackor annars ;o)

Jenny sa...

En fråga bara, varför inte soja-och mjölkprodukter? Får lilltjejen ont i magen av det eller? Jag har själv funderingar på om Oliver reagerar på något jag äter...därav frågan? Känner igen det där med nätterna, vi hade så med vårt första barn och det slet verkligen på oss, men var så säker det går över....skönt att träningen flyter på hyffsat ändå!

Lina Johansson sa...

Felicia verkar vara allergisk, har fått utslag av mjölk och antagligen av soja också så jag undviker båda nu. Kan vara min mjölkkonsumtion som hon haft ont i magen av också, svärt att veta.
Ja någon gång vänder det väl ;) Fick passa på att sova när hon sov i em, såå skönt!

Ulrika sa...

Åh jobbigt. Vet hur känslan är när man blir så trött. Somnar hon inte ens om hon får ligga och amma bredvid dig i sängen? Synd i så fall. Det räddade min nattsömn. Noah sov bredvid o när det va amningsdags behövde jag bara rulla dit och sen rulla därifrån när han va mätt och somnat om. :D

Lina Johansson sa...

Jo innan har vi alltid gjort så och det har varit hur smidigt som helst. Men nu helt plötsligt så somnar hon inte om efter varje amning utan börjar gnälla istället... Vill inte ligga kvar i sängen så det är bara att gå upp med henne och vagga tills hon somnar om. Dock inte varje gång, som tur är!