Annons

måndag, november 21, 2011

2 års kalas

Jag vet att jag är dålig på att uppdatera bloggen, men jag har helt enkelt inte ork eller lust med det så ofta längre. Även om jag "bara" går hemma hela dagarna så har jag att göra, det vill jag lova! Felicia utvecklas för fullt och kräver mycket underhållning. De senaste dagarna har varit lite extra tuffa eftersom hennes tredje tand är på väg fram, samtidigt som hon är lite förkyld och kanske även lite knasig i magen av mjölken jag äter. Om hon inte blir bättre snart så får jag plocka bort mjölkprodukterna igen... Nu när det kliar så av tandsprickningen vill hon knappt äta nåt heller utan bara amma, så det blir mycket trugande vid matbordet.
Själv känner jag mig inte heller helt på topp. Trött och hängig och lite besvärad av en visdomstand som är på väg fram nu igen. Ringde faktiskt och bokade tid hos tandläkaren denna veckan, har inte varit där på mååånga år... Ogillar verkligen att gå dit! Det är så jäkla obehagligt att skrapa bort tandstenen och kostar skjortan gör det också!

Nåja... Helgen bjöd i alla fall på trevligheter i form av kusinens 2 års kalas uppe i Göteborg :o) Alltid lika livligt och mysigt hemma hos dem!

 Felicia och Theodor älskar att busa med varandra ;o)
 Felicia över för fullt på att lära sig krypa, men än så länge har hon inte förstått hur man flyttar på händerna.

4 kommentarer:

Ulrika sa...

Snark - satt och skrev en lång kommentar och så skickades jag till google login som sedan trollade bort allt. Jaja, försöker återskapa. :P

Det blir snart bättre ska du se Lina. :) Hihi, Noah håller på att få kindtänder så han käkar gärna böcker. Bitgrejerna är han inte så intresserad av konstigt nog. Men men - han verkar inte störas direkt så. Nu har han gjort "adventsfint" i fönstret med en ljusstake han hittat i ett köksskåp samt sin röda hink. :D

Om du tycker det är obehagligt hos tandläkaren så gå oftare! De brukar kalla med 2 års mellanrum ca tror jag om man vill det. Då hinner det inte byggas upp så mkt mellan gångerna och det blir inte lika jobbigt varje gång. Med tandvårdsbidraget blir det inte extremt dyrt heller. Säg gärna till direkt när du bokar tid att du tycker det är obehagligt så vet de om det från början och tar hand om dig på ett bra sätt.

Kram!

PS Har du möjlighet till avlastning ibland? :) Du brukar kunna komma iväg och träna lite ibland men ofta har du med dig Felicia då eller? Vi har haft svårt för avlastning annat än det vi kan göra för varandra, eftersom vi inte har mor- och farföräldrar här i stan. Plus att det var svårt förut när man ammade för då var man ju ganska bunden. Gillade aldrig att pumpa heller. Och jag vet att det var en period när jag gick på knäna lite när Noah var väldigt beroende av mig för att kunna somna på kvällen. Men sedan hittade vi andra sätt och då funkade det bättre för mig eftersom vi kunde dela på nattningen. Och så småningom sov Noah så bra så det inte känts nåt jobbigt på länge. Nu är kvällarna rätt lugna och lediga. :)

Adriana Bergström sa...

Känner igen mig på den fronten, ibland har man helt enkelt ingen lust alls att blogga och att försöka tvinga fram något bra blir aldrig som man hade tänkt sig. Det är iallafall kul att se dig uppdatera igen Lina! Ta hand om dig.

Anonym sa...

Tycker jätte mycket om din blogg! Tack för bra läsning. Jag har själv en dotter, när hon har fått vissa av sina tänder har det varit riktigt jobbigt. Det posetiva är att det inte håller i sig så länge, det kan vara 1 ibland 2 stökiga veckor med sömn å annat sen blir det jätte bra igen, antar att det är det normala småbarnslivet :) Jag tycker du ska skriva när du känner inspiration och inte annars. Jag tycker om du går hos folktandvården så fråga vad en tandvårdförsäkring skulle kosta dig. Jag har en sån och betalar inte så mycket men jag är grymt nöjd! Bara ett tips! ha en fin dag! mvh// Sabina

Lina Johansson sa...

Ulrika: Du är för rar!!
Om jag bara kan få henne att börja äta ordentligt och acceptera flaskan så kommer det nog kännas lättare. Då kan vi hjälpas åt lite mer och jag behöver inte känns mig så bunden. Som det är nu så vill hon nästan bara ha bröstet och det är ju bara jag som kan natta henne då. Calle jobbar mycket och våra föräldrar bor inte heller så nära, så jag får inte så mycket egentid. Känner nu att det vore skönt med små pauser ibland, men som du säger, det bli bättre :o) Det är ju samtidigt väääldigt mysigt!
Kram på dig!

Adriana: Håller med dig! Tack så mycket :o)

Sabina: Åh tack snälla vad roligt att höra! När hon fick tänderna där nere så verkade hon inte påverkas så mycket, men nu är det där uppe det kliar. Hoppas att det är över snart! Hon äter i alla fall lite bättre nu.