Annons

tisdag, oktober 04, 2011

Långpromenad och TRX

Idag blev det en 90 min promenad inom ICA. Vi passade även på att spana in dagiset som ligger längre ner på gatan. Jag har tyckt att det såg så litet ut tidigare, men nu såg jag att det var ju hela bottenvåningen på huset och de har en stooor trädgård med en massa leksaker och eget ordentligt kök. I den här delen av Lund har vi säkert 10 olika dagis inom 20 min promenadavstånd, så man har ju några att välja på ;o) Men det är ju toppen om det som ligger närmast är bra nog!

En stund senare körde jag även ett pass för överkroppen med TRX och gummiband medan Felicia busade vid sidan om. Underbara unge! Efter att hon fått lite mat så behövde hon få göra av med lite överskottsenergi så jag satte henne i hoppgungan en stund. Den verkar poppis ;o) Stor tjej nu ju, då vill man inte ligga ner hela tiden! Hon älskar att stå upp! Hon började spänna benen redan när hon var en månad gammal. Sitta är däremot inte lika poppis, men det går i alla fall bra att ha henne i sin Stokke stol när hon äter nu :o)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lina :) jag undrar hur har du gjort för att gå ner i vikt, jag är lika lång som dig (eller 1 cm längre men men haha o har exakt samma kroppsform som dig..) och jag undrar vad du äter osv för att gå ner i vikt, äter du fort godis i sånt ? jättetack sam för svar!!! :D:D / mathilda (ps du är en riktigt riktigt bra förebild!)

Lina Johansson sa...

Tack så mycket Mathilda!
Jag går inte på någon diet eller så nu så jag äter en lagom sund och varierad kost. Jag unnar mig en del godsaker ibland, men jag ser också till att röra på mig väldigt mycket. Det blir långa raska promenader med vagnen i stort sett varje dag, alternativt barnvagnsjogging. Jag styrketränar dessutom både hemma och på gymmet 2-3 ggr i veckan.