Annons

måndag, oktober 17, 2011

Gymmat med lillan

Jag mailade det nyöppnade gymmet i stan förra veckan och frågade om jag fick ha med min dotter när jag tränade, och det var okej. Så idag var jag där och provtränade med Felicia i sittern och det gick hur bra som helst! Lycka!!! Köpte kort direkt så nu ska det gymmas igen minsann! Extra skönt nu när hösten och vintern är här och man gärna tränar inomhus.

I lördags utnyttjade jag mitt sista pass på gamla gymmet till ett benpass och idag blev det rygg, axlar, mage.

- Posted from my iPhone

8 kommentarer:

Jenny sa...

Kanon! Kul att du kan ta med henne till gymmet! Själv blev det en barnvagnslöpning på förmiddagen! Lite myslöpning helt enkelt! Inte så dumt det heller!

Anonym sa...

Hur går det med Silica-preparatet? :)

Lina Johansson sa...

Jag har inte märkt några mirakel än men den känns frisk och skön att använda :o)

Lina Johansson sa...

Jenny: Ja det känns toppen! Hoppas att hon är lika duktig varje gång, idag var hon en riktig ängel!
Låter härligt! Själv är jag nog inte riktigt den där löpartjejen. Tycker att det är skönt ibland, men jag föredrar långa promenader och gymmet.

Anonym sa...

Jag har läst din blogg ett tag och tycker den är jätte intressant och rolig. Jag tränar dock inte själv på samma nivå som du gör =)!

Jag har en fundering, som jag tänkte att jag kunde fråga dig :P! Jag har ett tag funderat på varför biceps böjer och triceps sträcker? Jag vet såpass mycket att antal fästen, samt att de är antagonister inte avgör eller påverkar varför just den ena böjer och den andra sträcker. Är det på grund av vart fästena sitter i underarmen? Dvs. att biceps antagligen (vet inte själv) fäster på ovansidan av underarmen, och triceps på undersidan av underarmen?

Kanske är en skum fråga att ställa här, men jag vet inte själv och tänkte att du kanske vet?

Tack för en bra blogg =)!

Lina Johansson sa...

Tack så mycket :o)
Jadu, det var en lustig fråga! Alla muskler jobbar ju genom att dra ihop sig och sträckas ut. Om de böjer eller sträcker en led beror alltså bara på var de sitter. När biceps är böjd är triceps sträckt, och tvärt om. De kan aldrig vara böjda samtidigt eller sträckta samtidigt. Framsidans och baksidans lårmuskler fungerar på samma sätt. Hoppas att du blev lite klokare ;o)
//Lina

Hannan sa...

Jag var tjejen som klampade in mitt i erat träningspass, hon som kastade sig upp i smithmaskinen :) Hoppas jag inte störde lillan!

Lina Johansson sa...

Jaha, hihi ;o) Nejdå, hon tycker bara att det är kul när det händer lite runt omkring :o)