Annons

söndag, oktober 30, 2011

Dags för en liten uppdatering!

Jag har varit lite dålig på att blogga de senaste dagarna, det har varit lite mycket annat. Felicia har fått nya utslag av något annat än mjölk, så nu gäller det att försöka luska ut vad det mer är som hon inte tål :o( Soja eller ägg är väl mest troligt. Känns som jag kommer få leva på luft snart! Inte har hon blivit mer intresserad av att äta vanlig mat heller utan det är bara bröstet som lockar, och så har hon börjat bita mig, rejält! Fy satan vad ont det gör! Eftersom bröstmjölken räcker dåligt som enda energikälla för henne nu så vill hon amma oftare och har svårare att somna om på nätterna, med andra ord mindre sömn för min del... Det ljuva livet som småbarnsförälder ;o) Men hon är bra go ändå lilla hjärtat!

 Goa bitringar som vi hittade på mässan igår.
 Busar med mormor

Det har blivit många och långa promenader de senaste dagarna, men tyvärr bara ett gympass denna veckan. Hälsade på en god vän och hennes lilla tjej i onsdags, babysim som vanligt i fredags, barnmässa med lite shopping igår och idag har mina föräldrar hälsat på och myst med lillan. Pappa hade shoppat loss på Pumas utförsäljning till både mig och Felicia, det gillas! Storstädat har vi också hunnit med idag, för i veckan som kommer får vi minsann besök ända från Norrköping! Millan och lilla Alissa kommer och hälsar på oss i fyra hela dagar! Sååå mysigt vi ska ha det :o)

Och då var det dags att amma igen.... Godnatt! ;o)

3 kommentarer:

Fia sa...

Hej,

Ett tips mot "bitandet" skrik högt och ta bort henne från bröstet.. Det hjälpte med min första iaf.. Då förstod hon rätt snabbt.. :-)

Bra blogg! Hittade den när jag surfa på nätet om mammor som vill komma tillbaka i form. Fick min andra dotter för 4 månader sen och har precis börjat träna igen .. Kul att läsa din blogg och inspireras :-)

Fia

Lina Johansson sa...

Ja jag gjorde faktiskt det häromdagen och det verkade hjälpa, även om hon var lite rädd för att ta bröstet efter det ett tag.

Kul att kunna inspirera! :)

Anonym sa...

Hade varit jätteroligt om du skrev lite om hur du tycker det känns att vara mamma! Alltid roligt att höra hur andra hyfsat nyblivna mammor ser på den tiden. Vill ni ha fler barn? Hur har det påverkat förhållandet tycker du?

För övrigt har du en grym kropp!! Ändrades det mycket efter graviditeten? Du verkar ha kommit tillbaka bra.. men blir lite rädd när man hör om dom som säger att kroppen aldrig blir den samma men det borde vara lättare att komma tillbaka som finesstjej :)

Lycka till!
Mvh
Anna