Annons

torsdag, september 01, 2011

Smalare än innan graviditeten!

Det är inte bara vågen som spelar mig ett lyckospratt, jag krymper på riktigt! :o) Idag åkte måttbandet fram igen och jag trodde knappt att det var sant när jag insåg att jag har minskat 1-2 cm på alla måtten på bara 2 veckor! Jag dietar ju inte ens! Tänk om det kunde vara lika lätt när jag gick på tävlingsdiet! Nåja, vi får väl se om det fortsätter... Vill gärna behålla mina muskler i alla fall, så snart måste jag iväg till gymmet och pumpa! Svårt att träna igenom kroppen riktigt hårt med bara TRX och gummiband, även om det är klart bättre än inget.

Dagens mått jämfört med förra året, innan graviditeten. 4½ månad efter förlossningen.
Vikt: 56,9 kg (-3 kg)
Midja: 66 cm (-)
Mage: 76 cm (-1 cm)
Rumpa: 90 cm (-3,5 cm)
Lår: 53 cm (-2,5 cm)

Nu har även magen blivit mindre än vad den var innan graviditeten, tjohoooo!!! I'm back! Nu vill jag bara känna mig vältränad igen också.

9 kommentarer:

Jenny sa...

Kul med bra resultat, men jag håller med dig om det där med musklerna. Jag har inte heller tränat på gymmet på länge och visst är jag tillbaka viktmässigt, men musklerna???? Min gissning är att amningen fullkomligt suger ut kroppen..:)Ha en skön dag!

Anonym sa...

Hejja amning!! :) /Lübeck

Annelie sa...

Grymt!! :) Är det fortfarande dallrigt på magen eller den har tightat till sig? Kram

Lina Johansson sa...

Jenny, Anna: Ja amningen gör nog en hel del!!

Annelie: Nej den är ungefär som innan. Men man får tänka mer på sin hållning nu. När magen har varit så uttöjd så putar den lätt, och den är ett bra stöd när man går och bär på den lilla ;o)

Annelie sa...

Åh, låter ju bra, jag som har riktigt kass hållning ;)

Ann sa...

Grattis! Bra jobbat!

Ann sa...

Grattis! Bra jobbat!

Lina Johansson sa...

Annelie: haha ;o) Jag har också lätt för att "tappa ut" magen eftersom jag är så svankig, så man får tänka på hur man står!

Ann: Tackar :o)

Annelie sa...

Jaha, här är det mer tvärt om, absolut inte svankig men dålig hållning längre upp i ryggen och i axlarna! Trodde det där skulle bli bättre när man blev vältränad innan, men det hände tyvärr aldrig!