Annons

måndag, september 12, 2011

På det igen!

I helgen var vi som sagt uppe i Göteborg för att fira Felicias kusins mamma som fyller år imorgon. Alltid lika mysigt att komma upp och hälsa på släkten, tyvärr ses vi alldeles för sällan! Många timmar spenderades alltså i bilen både lördag och söndag, värre än vanligt pga två stora vägarbeten och blöjbyte i bilen på vägen hem. Borta bra men hemma bäst!

Så idag var det bara att sätta igång med träningen igen och det gjorde vi med barnvagnsjogging under förmiddagen. Min vanliga 6 km runda lyckades jag idag förbättra med ytterligare en dryg minut och vi klarade det på dryga 45 min varav 31 min var löpning (ca 4½ km). Jag sprang en minut extra bara för att pressa mig upp för den sista backen :o) Makalöst tungt när man måste putta vagnen framför sig! Även idag mötte jag en massa barn och ungdomar som var ute på idrottslektion. Först sprang jag om de slöa högstadieeleverna en efter en, de flesta av dem släpade benen efter sig och någon gick tom och rökte... Riktigt tråkigt att se! Då blev man betydligt gladare av att möta en lågstadieklass som kom rusande mot oss på slutet ;o)
Löpningen känns bättre och bättre bortsett från att jag känner av mina gamla vanliga besvär i höft och baksida axel på högersidan... Borde korrigera mitt bäcken, men nu har Tobbe som jag gick hos innan flyttat sin mottagning ännu längre bort och jag orkar inte riktigt leta upp någon ny... Förr eller senare lär jag dock bli tvungen.

Nu vaknade hjärtat och hon vill ha min uppmärksamhet :o)

4 kommentarer:

Ulrika sa...

Kanske bäst att vänta med att knäcka ben och sånt tills du slutat amma? Det är väl iofs olika på olika personer men man är ju inte normal i hormonerna förrän man slutat amma. I mitt fall ändrade inte kroppen tillbaka sin form i höfter och bröstkorg förrän jag slutat amma. Men även om man snabbt återgår till normalform kan det ju finnas en hormonell påverkan kvar på skelettet en tid.

Lina Johansson sa...

Jag kan tänka mig att det är så, men det känns som att det är tillbaka i det gamla vanliga nu eftersom jag har mina gamla krämpor. Jag behöver säkert regelbunden behandling för att hålla mig rak, men just nu orkar jag inte ta tag i det.

Crazy Betty sa...

hej

när jag födde min ena dotter, som idag är snart 9 år, så började ja träna ganska hårt direkt efter nästan o gick ner närmare 19 kg o när min bebis va 6 månader kom jag i alla mina gamla kläder o dom satt som ett smäck ;) många varnade mig men jag mådde bara bra !!! så härligt !
så man måste känna själv hela tiden =)
ha en bra dag !
mvh bettis

Lina Johansson sa...

Bra jobbat!!! Jag tror också att man ska lyssna på sin egen kropp och inte bry sig så mycket om vad alla runt omkring säger. Det är så olika från person till person!