Annons

onsdag, september 28, 2011

Busy day!

Idag har vi verkligen hållit igång hela dagen jag och Felicia! Uppe tidigt och promenerade in till stan för vägning av lillan som nu är uppe på 6040g, fortfarande lite under sin kurva men absolut ingen fara. Det är ganska vanligt att bebisar stannar av lite i viktökningen vid 5-6 månaders ålder eftersom bröstmjölken blir allt magrare och de behöver mer energi nu när de är mer aktiva. Vi ska öka på gröten så att hon får i sig en hel bebisportion till frukost och fortsätta med smakportioner senare på dagen, samtidigt som vi ammar med 2-3 timmars mellanrum. Förhoppningsvis blir hon snart intresserad av maten :o)

Efter BVC-besöket blev det en snabb runda på stan och sen hemåt igen i det härliga höstvädret. Ca 2 timmars promenerade totalt, so far. När vi kom hem åt vi lite och busade. Sen var det dags för mig att agera syakuten inför SM i Body Fitness som går av stapeln på lördag. Både Ida och Linda insåg att deras gamla bikinitrosor inte passade längre, så jag fixade nya åt dem i ett nafs :o) Sen var det bara att skynda bort till ICA för att posta dem och hämta ut ett paket, så fick vi ytterligare 45 min promenad. Hem och käka lite, sen busade vi i badkaret innan det var dags för sötnosen att nanna kudden. Jag var nog nästan lika trött som henne, blir till att stupa i säng snart...

Oh just det, vi var ju duktiga och sprang igår igen :o) Samma runda som sist, dvs ca 5 km löpning på 35 min, totalt 6,2 km på 48 min. 6 set mage i TRX:en blev det sen också minsann!

Två par bikinitrosor som ska upp på SM-scenen i helgen.

1 kommentar:

Ida sa...

Räddaren i nöden =)
Ha en bra dag och förhoppningsvis lite mer myspys och lugn med Felicia.
Kram