Annons

tisdag, september 06, 2011

Barnvagnsjogging

Gårdagens träning blev en 6 km promenad på 70 min och strax därefter TRX och gummiband för typ hela kroppen. Det blir väldigt korta pass men gud så effektivt det känns! Hoppas att det ger lite i alla fall. Nu var det ett bra tag sen jag var på gymmet (pga målningen bland annat) och jag börjar faktiskt längta dit! Dessvärre lär det inte bli av än på ett tag för i helgen åker vi bort. Tur att man kan träna på annat vis i alla fall! Idag åkte löparkläderna på igen, sen gav vi oss ut jag och Felicia. Jag tog precis samma runda som sist (6 km), men idag var jag 1½ min snabbare! Knappt 47 min var vi ute och jag sprang i 30 min. Det kändes inte riktigt lika tungt som förra gången, ganska skönt faktiskt :o) Idag somnade hon inte förrän efter drygt halva rundan så jag fick stanna till ett par gånger för att lägga henne på sidan, hon somnar inte på rygg.

För er som undrar vad vi har för vagn så är det ingen speciell löparvagn. Det funkar alldeles utmärkt med vår grymma Emmaljunga City Cross! Den rullar lätt och smidigt och känns verkligen stabil. En underbar vagn!!

Bilden är från vår första tur med Felicia i vagnen i våras.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Härligt löppass du fick till! Håller med om att city crossen är grymt bra särskilt om man vill springa med vagnen på grusvägar och ojämt underlag!

Lina Johansson sa...

Ja det var härligt!
Har du också en city cross? Vi är supernöjda med den!

Petra sa...

Vi har med en city cross och jag har funderat länge på en joggningvagn, men då behövs inte det? ;)

Lina Johansson sa...

Nejdå, city crossen duger fint om man inte ställer väldigt höga krav!