Annons

torsdag, september 22, 2011

Andra löprundan den här veckan :o)

Redan efter måndagens runda bestämde jag mig lite halvt för att springa igen på torsdag, det passade bäst eftersom både onsdagen och fredagen var uppbokade och då är det smidigt att promenera. Helst vill jag få träningen avklarad under förmiddagen så att jag bara kan ta det lugnt sen, men idag fastnade jag med Felicias babyalbum istället. Så blev det eftermiddag och jag velade lite, plus att det började regna lite... Men det slutade regna lika fort igen och jag intalade mig själv att jag kunde ju promenera istället om jag inte orkade springa. När det tar emot så brukar jag lura mig själv lite genom att sänka ambitionen, även om jag vet att jag ändå kommer att springa när jag väl är ute. Det funkar för det mesta, hihi. Så jag hoppade i löparkläderna och gav mig ut med Felicia i vagnen. Lagom tills vi nådde rakan så somnade hon och jag började springa. Första biten har jag lätt nedförslutning så det brukar inte vara några problem, men sen när jag vänder hemåt igen på samma väg så blir det desto tyngre... Här snackar vi verkligen jogging! Men jag biter ihop i alla fall och även idag blev det ca 5 km löpning på 35 min. Hela rundan blev 6,3 km och tog 48 min. Riktigt nöjd och glad sen när jag kom hem med min lilla myspropp igen :o) Hon vaknade mot slutet av rundan och bara låg där och log mot mig. Mysigare sällskap kan man ju bara inte ha!

Idag upptäckte vi förresten hennes första tand, 5 månader gammal. Och jag lyckades få i henne en hel tesked gröt till frukost :o) Tänkte egentligen vänta med mat tills hon är 6 månader, men de allra flesta verkar börja vid 4 så jag sätter igång så smått. Det kommer nog ta sin lilla tid ändå innan hon äter riktiga portioner, för nu åker i princip allt ut igen, haha. Min hemmagjorda morotspuré var inte så poppis, men det är väl bara att försöka ge lite varje dag tills hon lär sig.

Nu ska jag krypa ner i sängen så att man förhoppningsvis är utvilad till morgondagens babysim. De senaste två gångerna har Felicia hållit mig vaken till två-halv tre...

Inga kommentarer: