Annons

fredag, augusti 05, 2011

Tillbaka till gymmet

Idag kom de gråa molnen tillbaka så jag passade på att dra till gymmet. Kände mig inte helt laddad för det, men jag vet ju att jag behöver min träning. När jag väl är där så är det oftast rätt skönt. Lite seg var jag idag, men det var rätt kul att träna ändå. Började med axlarna idag, sen blev det lite bröst, triceps och sist ryggen. Jag kör så tungt jag orkar och brukar ligga på 8-12 reps för det mesta. Jag känner mig inte så motiverad till att bygga nu, men jag vill heller inte tappa de muskler jag har lyckats åstadkomma. Det är ju fettet jag vill bli av med, för därunder är jag faktiskt inte så stor ;o) Det är väl så för de flesta av oss tjejer. Många är rädda för att bli stora bara de sätter sin fot i gymmet, men muskelbygge kräver MYCKET slit vill jag lova! Kombinera istället styrketräning med konditionsträning och en sund kost, så hjälper musklerna dig att få en fastare kropp och minska på fettet.

Nu kallar duschen på mig! Efter det har vi lite ärenden på stan och sen blir det myskväll med ostbricka hemma hos våra goda vänner ikväll. Hoppas att lillan kan sova gott i vagnen även om hon är förkyld, lilla stackaren.

Trevlig helg!

Inga kommentarer: