Annons

torsdag, augusti 04, 2011

Soliga dagar

Gymmet har inte direkt lockat de senaste dagarna nu när vi äntligen fått lite sol och värme igen. Jag har istället passat på att vara ute så mycket som möjligt och promenera, springa lite och slappa i solen ;o) Två joggingrundor har jag fått till utomhus. Jag har börjat lätt på 22-23 min bara, mer än så vill jag inte pressa mig än. Kroppen känns lite för tung och sliten för det, men jag ska allt kämpa med löpningen! Jag skulle verkligen vilja gå ner några kilon till och bli av med den lilla mammamagen... Krävs dock lite tuffare träning och striktare diet för att det ska hända. Graviditetskilona är ju borta så nu är jag tillbaka på min så kallade trivselvikt som är så svår att minska. Jag ligger på 58-59 kg nu och skulle gärna vilja ner till ca 55 kg.

Igår åkte vi till Lidl för att handla hem ett flak av deras egen kesella eftersom den är betydligt billigare än Arlas. Annars är det inte direkt någon affär vi gärna åker till. Jag föredrar City Gross och ICA, gärna Maxi, där kan jag gå hur länge som helst ;o) Jag tycker det är jättemysigt att strosa omkring bland alla hyllorna och se om man kan hitta några spännande nyheter.

Felicia ligger och leker med sina lejon :o)

Nu ska jag ut och bänka mig i solstolen en stund till innan lilla trollungen vaknar.
Blev rastlös och körde en massa plankor istället ;o)

2 kommentarer:

Petronella sa...

Hej, jag blir helt farcinerad över din kropp och hur du orkar underhålla den :) jag läste att du ville gå ner några kilon. Har du några bra tips på hur man kan gå ner lite men ändå ha kvar musklerna? tips på bra mat och träning? :)
kram!

Lina Johansson sa...

Tack snälla :o)
För att gå ner i fett och samtidigt behålla dina muskler är det viktigt att äta ordentligt med protein samt en del nyttiga fetter och långsamma kolhydrater. Ät mycket grönsaker för att bli mätt på färre kalorier! Tung styrketräning signalerar dessutom till kroppen att musklerna fortfarande behövs!