Annons

onsdag, augusti 24, 2011

Långpromenad och TRX

Jag hade egentligen inte planerat någon längre runda än normalt idag, det bara blev så. Jag behövde in till stan för att köpa lite sygrejer och tänkte att det var lika bra att ta det idag när jag inte har någon tid att passa. Det fick bära eller brista helt enkelt. I värsta fall hade jag fått ta henne i selen och kanske åka bussen hem. Hon var lite gnällig i början men sen somnade hon gott och sov ända tills jag var klar i butiken. Jag rullade snabbt ut vagnen igen och promenerade hemåt medan lillan såg så lugn och nöjd ut. Först låg hon och busade med sina lejon och sen när hon tröttnade på dem fick hon prasselboken ;o) Det var inte förrän vi var nästan hemma som hon blev lite uttråkad och hungrig. Vilket flyt! 1 tim och 44 min var vi ute och vi hann avverka 9,17 km med ett medeltempo på 5,29 km/tim. Gött!!

Efter amning och lite lunch gick vi upp på ovanvåningen för att gymma lite, lillan i sitt babygym och jag med TRX:en ;o) Idag körde jag ett pass för överkroppen, mest mage och rygg. Den tar så grymt bra!

Nu var det längesen jag visade någon dagsformsbild så här kommer i alla fall en på magen, 4 månader efter förlossningen. Tror nog att den börjar likna sig själv nu, lite mjukare bula bara, men den ska bort!


7 kommentarer:

Malin sa...

Har ju gått tillbaka helt otroligt bra :-) Du är en förebild!

Lina Johansson sa...

Tack snälla du! :o)

Malin Jönsson sa...

Oj, bra kääämpat du! :-) Kul & läsa!

Ida sa...

Hihi min mage är inte så mkt plattare och jag har 5 veckor till tävling ;)
Flitig du varit, bevisligen! Kram och trevlig helg!!

Erika sa...

Hej!
Brukar vara inne på din blogg och läsa lite ibland. Jisses vad det går undan för dig och få platt mage...HUR gör du??? Tips får du gärna maila till mig erika_hallgren@hotmail.com.

Ha det gott och fortsätt träna hårt!

//Erika

Erika sa...

Hej!
Jag bruka vara inne på din blogg och läsa lite ibland. Jag blir helt chockad vilka framsteg du gör med din träning och fort går det....HUR gör du?!?! Du får gärna maila mig med lite tips och ideer om hur man lyckas få plattare mage.

///Erika
erika_hallgren@hotmail.com

Lina Johansson sa...

Malin: Tack du :o)

Ida: Ah det tror jag inte på du! Kämpa på gumman, du är snart i mål och får glänsa på scenen! Kraaam!

Erika: Tack snälla! Ja du, jag försöker få in så mycket träning som möjligt bara. Just nu blir det mest raska promenader med vagnen, men även en hel del styrketräning hemma med fokus på magen och ryggen, många plankövningar! Och lite löpning och gymmet när jag hinner.