Annons

tisdag, augusti 16, 2011

Det går framåt!

Jag har inte brytt mig om att använda måttbandet på några veckor eftersom jag ändå inte trodde att det hände något nu när jag inte dietar, men idag så åkte det fram igen. Vågen har nämligen tickat nedåt sakta men säkert och brukar numera visa strax under 58 kg :o) Jag vägde 60 kg när jag blev gravid för ett år sedan, men det var säkert lite mer muskler också.

Idag såg måtten ut såhär (jämfört med förra året)
Midja: 68 cm (+2 cm)
Mage: 77,5 cm (+0,5 cm)
Rumpa: 91 cm (-2,5 cm)
Lår: 54 cm (-1,5 cm)

Jag ligger alltså fortfarande lite över runt midjan, men den har minskat ett par cm sen slutet av juni i alla fall :o) Rumpa och lår är till och med mindre än i fjol, men som sagt, det är säkert lite muskler som försvunnit också. Oavsett vilket så är jag glad att jag krymper, hihi.

Så fort förkylningen släppt helt så ska jag ta tag i träningen igen. Löpning 2 g/v och gymmet 1 g/v är minimum, samt en massa promenader och plankor här hemma såklart. Maten går det lite si och så med, lite lat med matlagningen. Jag äter inte speciellt mycket men det är ju heller ingen dietmat direkt. Vanlig svenssonmat med lite extra protein skulle jag väl kalla det. Skärper jag bara till mig lite där också så ska jag nog snart komma i mina gamla favoritjeans igen :o)

2 kommentarer:

Angelica sa...

Ojj, vilken inspirationskälla du var :) Fina fitnessbilder! Jag hoppas jag kommer att lyckas att tävla en dag jag med! Så fort jag fått till det i min lägenhet ska jag försöka träna upp mig och skriva så mycket om det som möjligt :)

/Angelica http://justkeepgoing.blogg.se/

Lina Johansson sa...

Tack så mycket Angelica! Lycka till med nya lyan och tävlingsplanerna!

Mvh Lina