Annons

onsdag, augusti 31, 2011

Barnvagnsjogging

Idag blev det premiär för löpning med vagnen, och i regnet dessutom! Löparkläderna på och sen blev det rask promenad tills lillan somnade och vi nått ut till den långa rakan, ca 10 min. Efter det joggade jag i 30 min med vagnen :o) Första halvan flöt på bra för då var det lätt nedförslutning, men det blev tuffare när jag vände tillbaka... Inte gick det fort, men jag klarade i alla fall hela rundan som planerat :o) Promenerade sedan de sista 8 min och hade då avverkat 6 km totalt varav ca 4 km löpning. Inte mycket att skryta med, men det var minsann sjukt jobbigt! Under löpningen hade jag en snittpuls på 88%.
Det krävs nog lite träning innan man får in en bra teknik att springa med vagnen, men det gick rätt så bra med en arm i taget. Nu vet jag att det funkar bra så det är bara att klämma in 2-3 pass i veckan då!

4 kommentarer:

Jenny sa...

Härligt jobbat, visst är det kul och bra träning.

Lina Johansson sa...

Tack :o) Ja det är ju grymt bra träning! Nu har jag inga ursäkter för att inte hinna med löpningen ;o)

Anonym sa...

Är det en jogging vagn eller joggar du med en vanlig? Blir nyfken då jag själv snart ska köpa vagn till min första lilla bebis som kommer snart:)

Lina Johansson sa...

Jag använder en helt vanlig vagn, Emmaljunga city cross.
Lycka till :o)