Annons

fredag, augusti 19, 2011

Babysim

Idag blir Felicia 4 månader och det var även dags för första babysimmet :o) Jag har varit lite nervös för hur jag skulle klara det själv med henne, men det gick hur bra som helst! Hon bråkade lite på vägen dit men sen somnade hon gott i vagnen och var utsövd när vi kom fram, tack och lov! Det märktes direkt att det var många nya intryck för hon var inte det minsta intresserad av att äta. Medan jag duschade fick hon ligga på en dyna på golvet och titta på, och strax innan det var dags att gå in till poolen fick hon sig en snabb dusch och på med badbyxorna. Alla bebisar var så nyfikna och deras ögon var alldeles uppspärrade, hihi. När gruppen före var klar var det vår tur att gå ner i det varma vattnet. Vi började med en sång och lite rörelser, sen övade vi ryggsim och magsim och avslutade med sång och lek igen. Första gången fick det räcka med en kvart, det var fullt tillräckligt för de små. Felicia blev lite gnällig mot slutet, men så fort hon fått mat i sig var hon lugn igen och sa inte ett knyst medan jag gjorde mig i ordning :o) När vi var klara fick hon somna i min famn och sen promenerade vi hemåt igen. Snacka om att hon var utmattad! Hon sov hela vägen hem och börjar vakna först nu, efter 1½ timme!

Dagens träning blev ca 40 + 40 min promenad, en sträcka på 7,3 km och snittfarten ca 5,5 km/tim. Nu har jag en nyvaken och hungrig liten tjej att mysa med :o)

2 kommentarer:

Malene sa...

Vad mysigt med babysim! Vårt badhus har varit stängt under sommaren men idag frågade jag om babysim och på måndag har de ordinarie öppettider. Ska verkligen dit och testa. Han har ju hunnit bli nästan 7 mån min lille fis!!

Lina Johansson sa...

Åh, hoppas att ni får simma lite nu då! Supermysigt :O)