Annons

tisdag, juli 19, 2011

Vaccinerad

Idag blir vår lilla plutta 3 månader! Tiden går så makalöst fort! 3 månader innebär också att det var dags för hennes första vaccination, en spruta i vardera ben. Det var inte överdrivet poppis, men hon var så duktig så! Gnällde lite precis efter sprutorna, men det var snabbt glömt igen. Kanske lite tröttare än vanligt, men ingen feber än i alla fall. Vi har alvedon hemma till henne om det skulle behövas.

Omplåstrad liten tjej.
58 cm och 4990g är hon uppe i nu :o)

Efter BVC gick vi och satte oss på Stortorgets uteservering och njöt av deras goda räkmacka i skuggan. Mysigt värre!

6 kommentarer:

Petra sa...

Åh lilla sötnostjejan. Inget kul att få sin första vaccination men ack så nödvändigt.

Hoppas du är snäll mot mamma din! *blink*

Lina Johansson sa...

Usch ja, det gör ont att bli vaccinerad, men bra är det! Hon var lite gnällig ikväll men nu sover hon gott lilla hjärtat :o)

My sa...

söt liten tjej :)
bra blogg förresten!

Lina Johansson sa...

Tack så mycket My :o)

Marika, fitness amstaff ung småbarnsförälder sa...

söt body, min elias har en likadan fast i grönt och blått ;) hihi.
lilleman här ska ta sina vaccinationer på tisdag och jag är lite nervös. spruträdd som man är själv så har jag med mig en nära vän iaf som får hålla honom. lär ju känna av annars om jag sitter där o är nervös o bara gör allt värre!! =P kram

Lina Johansson sa...

Ja visst är dom fina!
Ja det kan nog vara smart att han får sitta hos någon annan han känner sig trygg hos då istället, så att inte du skrämmer upp honom. Men det var inte så farligt, det verkade gå över fort igen.
Kram!