Annons

onsdag, juli 13, 2011

Spinning med avbrott

Jag tänkte försöka få till lite mer träning här nu och gjorde ett försök till ett spinningpass för en stund sedan. Hoppade i träningskläderna och körde lillan några gånger över tröskeln i vagnen så att hon slocknade. 10 min tog det, sen var hon vaken och skrek. Bara att hoppa av cykeln och rulla henne över tröskeln ett tag till. Trampade 5 min, sen var det dags igen... Denna gången bar jag på henne tills hon somnade, la henne i vagnen och satte mig på cykeln för tredje gången. Efter 10 min vaknade hon igen och nöjde sig med att ligga där tills jag fått trampa i åtminstone 25 min. Så summa summarum blev det 40 min halvtaskig spinning med 2+2+2+1½+1 min klättring. Smått tålamodsprövande pass kan man väl säga...

Matlagningen är det lite si och så med fortfarande, men idag blev det i alla fall en laxfilé med pesto och ett äpple. Ikväll får vi göra nåt med köttfärsen som ligger på upptining. Nu har den lilla damen vaknat här igen och vill ha all min uppmärksamhet ;o)

Inga kommentarer: