Annons

fredag, juli 15, 2011

Fredagsaktivitet

Idag har vi varit ute på en långrunda i ett grått och småregnigt Lund. 80 min i bra tempo, med en kort amningspaus på ca 5 min.

Hjulen såg inget vidare ut när vi kom hem... Ett tips är att borsta av skiten med en diskborste innan man kör in vagnen, då slipper man i alla fall dra in det värsta. En gång hittade jag en mördarsnigel uppe i korgen, mysigt värre... Jag avskyr verkligen dessa slemmiga kryp som ligger och äcklar sig överallt på vägarna!

När vi kommit hem blev det amning och blöjbyte, sen fick Felicia leka en stund i sitt gym medan jag gjorde 2 st plankor på 90 sek. En proteindrink, lite mera amning och nu har jag fått lite lunch medan lillan sover en stund igen.

Laxfilé och ärtor med citronolivolja och örtsalt. Riktigt mumsigt!
Avslutningsvis en liten bild på dagsformen. Inte mycket att hänga i julgranen, men magen börjar tighta till sig mer och mer i alla fall.

Nu har älsklingen bara några timmar kvar att jobba sen går han på 4 veckors semester! Ska bli sååå härligt att va hemma hela familjen tillsammans :o) Den här sommaren har vi naturligtvis inga avancerade utflykter inplanerade, men vi ska givetvis passa på att hälsa på släkt och vänner runt om i landet. Och mitt mål är att klämma in två gympass varje vecka utöver alla promenader och hemmaträning.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mördarsniglarna kan väl inte rå för att de är mördarsniglar. Tänk om du var mördarsnigel och alla pekade finger åt dig för din slemmighet... Nä, vi får ta å va litet schyssta mot mördarsniglarna - så ska du se att de är schyssta tillbaks.

Nina