Annons

söndag, juli 17, 2011

Egentid = träningstid

Ikväll är mannen på bio med grabbarna och lillan sover gott, så jag passade på att köra ett pass på spinningcykeln. Det blev 45 min medelintensivt. Dumt att ta ut sig för mycket så sent på kvällen, och i natt behöver jag min sömn extra mycket eftersom det inte blev så många timmar natten till idag. Det blev sent i säng och sen väckte lillan mig innan kl. 6. Innan klockan ens hunnit bli halv åtta hade jag redan hunnit byta två bajsblöjor samt amma några gånger, och var så trött att jag knappt visste vart jag skulle ta vägen... Så idag har jag verkligen bara slappat, bortsett från städningen då. Röjde till och med inne i klädkammaren så att man kan röra sig därinne nu ;o)

Jag har suttit framför datorn nästan hela dagen och letat fina tyger och diverse sy-tips. Har bestämt mig för att försöka sy en ny klädsel till babysittern, en liten väska att hänga på vagnen, och sen blir det säkert en del annat pyssel också. Ser fram emot att få plocka fram symaskinen igen! Det lutar även åt att jag kommer sy ett par tävlingsbikinis framöver :o)

Kvällsmålet ligger i magen så nu blir det en snabb dusch innan jag kryper ner bredvid min lilla prinsessa.

En burk lätt kesella med en skvätt vatten, fun light jordgubb, frysta bär, linfrön, gojibär och lite granolamüsli. Mumsigt värre!

2 kommentarer:

linn sa...

bättre egentid finns inte :-)/L

Lina Johansson sa...

Så är det nog! Man kopplar liksom bort allt annat när man tränar :o)