Annons

tisdag, juli 26, 2011

Äntligen

Idag är det äntligen lite sol och värme här igen, men knappast någon högsommar. Efter frukosten passade jag i alla fall på att ta en timmes promenad med vagnen. Felicia var inte så sugen på att sova i vagnen, men jag fick henne att slockna efter några minuter. Och som vanligt var hon vaken igen efter en halvtimme. Det är helt otroligt! Oavsett när på dygnet vi går ut, hur länge vi går, vilken runda vi tar, om hon somnar direkt eller efter ett tag, så vaknar hon ALLTID efter 30 min! Hon måste ha en inbyggd timer eller nåt! Men tack och lov så brukar det oftast gå bra att vara ute och rulla i någon timme i alla fall. Nu när hon blivit lite större så ligger hon gärna och tittar på lejonen över vagnen en stund också.

I eftermiddags blev det ännu en promenad på 90 min :o) Fick stanna och amma en snabbis efter 50 min och sen ville hon inte ligga mer i vagnen så sista 20 min fick jag ha henne i selen istället. Hyfsat tungt för ryggen, men bättre än att hon ligger och gallskriker.

Igår fick jag äntligen tag i en ny skön keps :o) Annars blir det mest shopping åt lilltjejen numera, hihi.
Felicia fick bl.a. den här söta bodyn från Lindex.

2 kommentarer:

Malene sa...

Melker var precis likadan med promenaderna, ja just 30 min!!?? Nattammande som en tok, han sov så dåligt om nätterna.. Allt blev bra när han var 5 mån då vi lade honom i egen säng och i eget rum, då jag samtidig bestämde mig för att inte nattamma mer. Efter bara ett par veckor sover han hela nätterna. Hans nattsömn rättade till dagssömnen så nu sover han 3 timmar mitt på dagen och nästa vecka blir han 6 mån. Så håll ut!! =) Kram

Lina Johansson sa...

Märkligt! Vad skönt att det ordnat upp sig så bra med hans sömn, hoppas att det går lika bra när vi ska få rutin på Felicias... Hon sover väldigt bra om nätterna, men ammar ungefär var 3:e timme fortfarande. Tänkte lägga över henne i sin egen säng när jag slutar nattamma, blir intressant att se hur det går...
Kram på dig!