Annons

torsdag, juni 30, 2011

Lite egentid på gymmet

Vi har haft några riktigt varma och soliga dagar här nu. Jag tycker det är superhärligt att kunna va ute och promenera eller bara ligga i trädgården och sola, men lilla Felicia uppskattar inte värmen lika mycket. Det är svårt när hon vill upp ur vagnen mitt i blagande solsken, man är så rädd att hon ska bränna sig. Jag försöker täcka över henne så gott jag kan, men det blir ju ännu varmare då! Inte lätt att va liten! Igår kväll var hon verkligen inte på något bra humör, lille stackaren. Man vet ju själv hur jobbigt det är när man är för varm, och hon kan inte göra annat än att skrika. Till slut lyckades vi få henne att somna i bara blöjan, utan något täcke på hela natten.

Lite gung i skuggan.
Nya skylten på plats :o)

Idag fick jag en liten stund för mig själv för mormor och morfar ville vara barnvakter ;o) Jag passade på att dra till gymmet medan de tog en promenad. Eftersom hon inte ville äta så mycket innan jag cyklade till gymmet så hann hon bli hungrig igen innan jag kom hem, men det gick jättebra att mata henne med flaskan. Skönt! Då kan jag känna mig lugn på lördag när jag ska sitta hos frisören i 3 timmar ;o) Äntligen dags att bli av med mina trassliga toppar och få nya fina slingor! Måste varit över ett halvår sen sist...

Träningen gick bra trots värmen, det var i alla fall svalare inne. Jag körde som vanligt mest rygg, axlar och mage. Det är mest plankor som gäller för magen fortfarande, men idag provade jag mig fram med några andra magövningar också. Jag har tappat mycket styrka och det känns inte helt bekvämt att kontrahera magen, så jag låter nog bli det ett tag till. Plankorna är förbannat tråkiga men jag vill verkligen inte ha någon putmage så det är bara att bita ihop. Gillar inte den där mjuka lilla degklumpen som envisas med att sitta kvar där nere på magen, men man får väl ha lite tålamod. Det är ju knappt 2½ månad sen förlossningen och jag har inte direkt gått på någon diet ;o)

Inga kommentarer: