Annons

onsdag, juni 01, 2011

Lillan växer och jag krymper

Det brukar va lite svårt att få tillfälle att mäta sig på morgonen innan frukost eftersom lillan vill ha full uppmärksamhet då, men idag var jag uppe en stund innan hon vaknade. Eftersom vikten fortfarande pendlar kring 60 kg och jag knappast går på någon strikt diet så hade jag inte väntat mig några större minskningar, men visst har det hänt en del på dessa 3 veckor! Det var en liten motivationsboost måste jag säga :o)

Midja: 71 cm (-2)
Mage: 80 cm (-3)
Rumpa: 92,5 cm (-1,5)
Lår: 55 cm (-1)

Felicia har nu hunnit bli 6 veckor gammal och idag var det dags för BVC igen. Hon har ökat från fjuttiga 2430g till 3800g! Följer sina kurvor så fint så. Stolt mamma! Eftersom det var fint väder idag också så passade vi på att promenera både till och från stan, så det blev omkring 3 timmars promenerade med vagnen idag inklusive lite shopping. Lund är verkligen ingen barnvagnsvänlig stad med alla sina krokiga stengator, jag är sååå glad att vi bor långt ifrån centrum!

Hoppas att många av er har långledigt nu och får njuta av det fina vädret! Jag försöker va ute så mycket som möjligt, både för att motionera och för att få lite färg på min bleka kropp ;o) Det blir dock inte så mycket tid i solen eftersom lillan måste va i skuggan eller inomhus. Vi får ta och köpa ett litet solskyddstält till henne så att vi kan va ute i trädgården och mysa hela familjen sen i sommar :o)

2 kommentarer:

Lindsey sa...

Här blir det inge långledigt, både jag och sambon jobbar imorgon. Själv tycker jag att det händer lite i min viktnedgång både på vågen och med måttband och ändå gör jag raskt till jobbet varje morgon, 8.5km, från jobbet till stan 5km och sen cykla hemma på träningcykeln 2 mil. Men jag har bara hållit på i 2½ vecka. Blir bara frustrerad när det går så långsamt, vågen har bara visat en minskning på ynka -1.5kg sedan start för 2½ vecka sedan.

Lina Johansson sa...

Oj vad du är flitig!! 1,5 kg på 2½ vecka är inte alls dåligt! Ha tålamod så ska du se att det händer grejer! Sen får man ju inte glömma hur viktig kosten är också.
Lycka till!