Annons

torsdag, juni 09, 2011

Hemmaträning

Idag är det rätt tråkigt väder ute så jag hoppade upp på spinningcykeln här hemma istället. Lillan sover i vagnen bredvid :o)

Det blev ett pass på 35 min med 6 st klättringar à 1 min, snittpuls 68%, max: 89% och -192 kcal. Riktigt svettigt och skönt! Efter amning och blöjbyte fick jag även gjort 2 st plankor på 90 sekunder :o)

6 kommentarer:

Lindsey sa...

Här i Umeå har det varit stekande hett både igår och idag. Men jag älskar sommarvärmen och skulle gärna leva med detta väder året runt =P. De på jobbet har fått stå ut med mina "knepiga" matvanor. Igår höll alla för näsan vid utbildningen, då jag käkade tonfisk. Idag var dom lite lättade då jag kom med kvarg och en banan, men de tyckte ändå att det var skum mat. Ikväll blir det rester från en supergod fiskgryta jag gjorde häromdagen. Btw, har du nåt bra tips för att få bort det "sladdriga" på magen? Jag kör ju väldigt mycket kondition nu, ca 2 mil om dagen i varierande form, powerwalks, jogging och cykling.

Lina Johansson sa...

Hihihi ;o) Ja du kan tro att mina kollegor också har fått stå ut med en och annan märklig matlåda genom åren ;o)
Nej det har jag tyvärr inga bra tips på, jag har samma problem själv. Var ihärdig med kost och träning är det som gäller!

Fia Tykesson sa...

Hej!

Jag är nyfiken på vad det är för spinningcykel du har i hemmet. Eller kanske mer: om du skulle köpt en idag - vilken skulle det bli då? (Länka gärna!)

Sen undrar jag även vad för typ av proteinpulver åt du när du var gravid (och kanske fortf. äter nu vid amning...) Är det något i innehållet som man ska undvika att få i sig under graviditeten... Tips på pulver!? :)

Tack för en bra och inspirerande blogg!

Lina Johansson sa...

Det är en begagnad spinningcykel från ett gym av märket PULSE, så det är en "riktig" så att säga. Nypris på en sån ligger kring 10-15000 men vi fick ge 2500 kr. Kolla blocket, där brukar ofta finnas begagnade som olika gym säljer ut. Annars finns det ju hemmavarianter som är betydligt billigare, men det är inte alls samma kvalitet. Köp inte innan du har provcyklat! Den ska kännas riktigt stabil och bra.
Vad gäller proteinpulver så spelar det inte så stor roll. Jag föredrar vassle eller whey som kommer från mjölk och det finns i en hel uppsjö av märken och smaker. Gå efter pris och smak bara. Det rekommenderas inte till gravida och ammande, men det beror bara på att det inte är testat på dessa grupper. Som sagt, det är bara koncentrerad mjölk och smaktillsatser. Det du ska undvika är diverse uppiggande tillskott som stressar kroppen och kan skada barnet. Men fokusera på att få i dig ordentlig mat och ta pulvret som ett tillskott då och då, inte för att ersätta måltider.
Tack, och lycka till med graviditeten!

Fia Tykesson sa...

Tack för svaret! :)

I dagsläget äter jag Diet Fuel från MMSports, MMSports Casein, PWO och EAA.

Jo, det är klart att alla uppiggande produkter kommer jag att avstå från när jag blir gravid... Sen finns det ju proteinpulver utan sötningmedel, ex Holistic Protein. Smakar inte alls lika gott men är nog ett bra alternativ under den perioden...

Fortsätt med din fina blogg! :)

Lina Johansson sa...

Aha, jag tog för givet att du var gravid redan ;o)
Jag drog också ner på sötningsmedel under graviditeten, men det finns ingen forskning som tyder på att man behöver undvika det.

Tack, det ska jag göra. Förhoppningsvis blir den lite mer träningsrelaterad snart igen ;o)