Annons

måndag, maj 23, 2011

Träningsstatus

Det är verkligen dåligt med träningsrelaterade inlägg här på bloggen numera, men det har ju sin förklaring. Gymmet har jag inte hunnit besöka än, men det dröjer förhoppningsvis inte så länge till innan jag kan börja klämma in åtminstone 1-2 pass i veckan. Jag behöver verkligen få använda musklerna och få igång cirkulationen ordentligt, inte minst för att man ska orka bära runt på lilltjejen de närmaste månaderna. Så länge jag helammar så är det dock inte så lätt att vara ifrån henne några längre stunder. Än så länge får det räcka med dagliga promenader och lite plankor. Numera håller jag ett rätt så bra tempo när jag är ute och det brukar bli en ordentlig runda på ca 1½ timme. Jag hinner bli riktigt svettig och pulsklockan visar en förbrukning på omkring 500 kcal. Idag fick det dock räcka med 47 min för Felicia vaknade efter bara en liten stund och vägrade somna om. Det är inte roligt att vara ute och promenera med en skrikande bebis, tro mig! Stressen att få komma hem och plocka upp henne bara bubblar inom en...
Förra veckan avancerade jag med plankorna och började köra dem på tårna istället för knäna. En minut klarar jag nu. Jag försöker köra minst 2 st varje dag, men jag skulle vilja klämma in ett par till helst. Det gäller dock att passa på när hon sover för sig själv eller nöjer sig med att ligga ner en stund, selen funkar ju tyvärr inte till allt, haha. Mobilen över spjälsängen kan i alla fall roa henne en liten stund nu :o) Hon tittar, ler och ger ifrån sig små ljud, det händer mer och mer för varje dag nu och det är så häftigt!

Jag önskade mig presentkort på när jag fyllde år så nu ska jag shoppa loss bland Better Bodies nya ursnygga träningskläder!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Bebistiden är sannerligen tuff, men samtidigt underbar!
Om lillan trivs i bärselen så kan jag tipsa om att ta med den på promenaderna. Min lilla tjej kunde oxå vakna, inte somna om och vara ledsen (innan hon tog napp)på promenaderna. Då tystnade hon direkt. Kunde tom somna om och jag kunde lägga ner henne igen. Det är ju sååå jobbigt som mamma när bebisen är ledsen.

Sen kan jag verkligen rekomendera att ta sig tid och dra till gymmet. Ett snabbpass på ca 30-40 minuter (när hon är nymatad) gör susen för att orka livet som bebismamma. Jag är helt övertygad om att pappa Calle fixar det en så kort stund.
Lycka till!
/Carro

Lina Johansson sa...

Tack för dina tips! Jag vet inte om selen skulle hjälpa så mycket om hon vaknar ute, då vill hon nog bara ha mat ;o) Idag kunde jag i alla fall gå en lång runda igen, sååå skönt! Gäller att se till så att hon verkligen är trött och mätt innan man ger sig ut.
Ja, snart blir det till att göra comeback på gymmet! Toklängtar nu när jag har fått hem mina nya träningskläder dessutom :o)

Susanne sa...

Hej, vilken grymt snygg tävlingsbaddräkt du hade 2009. Antar att den inte finns att köpa någonstans längre ;)

Lina Johansson sa...

Tack så mycket, jag har gjort den själv :o) Det är den enda baddräkt jag har kvar och jag vill gärna behålla den som minne eftersom baddräktsronden ändå är borttagen numera.

Susanne sa...

Men shit vad duktig du är! Imponerande. Jag har missat att de tagit bort den. Vart hittar man senaste uppdateringarna vad det gäller tävlingarna?

Lina Johansson sa...

Tack!! Alla regler finns att läsa på förbundets hemsida, www.skkf.org.