Annons

måndag, maj 09, 2011

Nu ska formen slipas!

Nu har jag äntligen fått tummen loss och sett till att plocka fram måttbandet igen. Vikten är ju redan nere där jag låg innan jag blev gravid, men formen var visst längre bort än jag trodde. Nog för att jag känner mig en aning otränad, men jag trodde inte att det var så många centimetrar kvar kring magen. Jämförelsen har ni här från förra sommaren då jag precis fått för mig att börja dieta, men det sket ju sig när jag blev gravid istället, hihi. Men det var det ju heeelt klart värt!!

Några bilder på dagsformen har jag inte hunnit ta än, men det finns ju ett par bilder på magen i de senaste inläggen i alla fall. Dagens mått och vikt kommer här, inom parentes är skillnaden från i somras.

Vikt: 60,3 kg (+0,4 kg)
Midja: 73 cm (+7 cm)
Mage: 83 cm (+6 cm)
Rumpa: 94 cm (+0,5 cm)
Lår: 56 cm (+0,5 cm)

Så nu har jag fått mig en morot att kämpa mot med mina barnvagnspromenader och plankor innan det blir till att börja träna på riktigt igen. Jag måste säga att det känns riktigt kul och motiverande, inte alls ångestfyllt som det brukar va när jag vill komma i bättre form :o)

 Min lilla sötnos efter bilfärden hem från Höganäs igår.
Charmar gammelmormor och gammelfarmor ;o)

4 kommentarer:

Marias Hörna - Njut av livet sa...

Måste få Gratulera till det lilla söta grynet. Vilken liten sötis. Härlig bild på grynet och stora katten tillsammans. Barn och djur så fint tillsammans ) Kramar Maria

Lina Johansson sa...

Tack så mycket :o) De är så goa båda två!
Kram!

Nathalie sa...

heja heja!

Lina Johansson sa...

Tack!!