Annons

tisdag, maj 03, 2011

Mammas lilla tjej

Hon är rosa från topp till tå idag min lilla prinsessa ;o) Storlek 50 börjar äntligen sitta okej på henne. Vi hade vårt andra BVC besök igår och hon väger nu 2900g så hon har gått upp bra i vikt :o) Calle började jobba igen denna veckan så nu är jag och lillan själva hemma. Det gäller att vara flexibel och passa på att göra det man behöver medan hon sover, hihi. Nu börjar det bli grinigt här så jag får hoppa i några vettiga kläder så vi kan ta en runda med vagnen...


4 kommentarer:

Ellie sa...

Herregud så liten!. Jag kan knappt tänka mig att min lilla tjej varit så liten. Dock var hon inte riktigt lika liten som Felicia när hon föddes. 3560g och 54 cm lång men endå:). Hon har redan 62-68 i kläder så stl går fort uppåt vill jag lova:).

Lina Johansson sa...

Ja det kan jag tänka mig. Så lustigt bara för jag köpte knappt något i stl 50 eftersom alla sa att de växer ur det så fort, men hon drunknade ju i sina kläder, hihi. Prematur stl 44 är det som passar, men hon fyller nästan ut 50 nu också.

Ellie sa...

haha ja där ser man!. Det är dock helt galet vad olika stl är hos bebisar!, mycket värre än hos oss vuxna. Heiley har vanligtvis stl 62 som jag sa och i en body hon har så är det 68 men den börjar tom bli för liten!. Hon har inte börjat använda något annars i stl 68 så det är galet så olika det är!. Köpte en klänning till henne häromdagen i stl 62 (största stl) men den var knappt att hon kunde ha så vi lämnade tillbaka den för man vill ju hunna ha den ett tag och inte bara någon vecka så har hon vuxit ur den hehe.

Pussa sötnosen från mig:)...kram

Lina Johansson sa...

Ja det skiljer verkligen mycket mellan olika märken! HM är ganska små så de passar i stl 50, men Kappahl är tex rätt stora. Visst vill man att de ska kunna ha sina söta kläder ett tag! Det är inte lätt att handla när de växer så fort ;o)

Kram!