Annons

fredag, maj 27, 2011

Endorfinkick!

Gissa vad jag har gjort idag! Jag har varit på gymmet!!! Första gången på eeeevigheter och det var så jäkla härligt! Cyklade dit och körde igenom rygg + axlar, sen hem igen. Ojojoj vilken träningsvärk jag kommer att få... Det var så gött att få ta i igen! Visst, det är en bra bit kvar innan jag känner mig stark, men nu är jag i alla fall på väg :o) Jag fick hålla mig till ungefär hälften av de vikter jag körde med innan graviditeten, det var jobbigt nog. Men jag kan tänka mig att det går ganska fort att komma tillbaka om man bara ser till att träna regelbundet igen. Jag får helt enkelt passa på när Calle också är hemma och lillan har fått mat i sig. Lite pusslande, men det ska väl gå! 1-2 gånger i veckan vill jag i alla fall få till, och helst inte på kvällstid när alla andra är där. Nu är det ju snart sommar (vart sjutton tog maj vägen!?) så det lugnar väl ner sig lite när alla studenter flyr stan. Jag slog till på ett sommarkort direkt så nu är det bara att köra på!

 Motivationsbilder från FF 2007.

5 kommentarer:

Malene sa...

Vad roligt att du börjat på gymmet igen! Jag & min man tränar tillsammans på vardagmornar vid 7 tiden innan han ska jobba. Lilla Melker har varit med i bilbarnstolen varenda morgon utan problem ca 4 pass per vecka, sedan slutet på mars! Inte mycket folk på gymmet vid den tiden och eftersom vi är där tillsammans kan vi hjälpas åt med Melker om han är vaken.. Men han sover oftast eller ligger o tittar på oss.

Lycka till nu och njut!!
Kram Malene

lovelyliller.com sa...

flink du har vært! god helg :)

Lina Johansson sa...

Malene: Ja det känns verkligen toppen! Åh vad härligt det låter! Skulle jag också kunna tänka mig, men jag tror inte att man får ha med sig barn på gymmen här, tyvärr.

Lovelykiller: Tack, och detsamma till dig!

Anonym sa...

Det går jätte fort tillbaka. Min son är nu 2månader och en vecka och allt går bara men vill.... Tränar nu 3-4ggr i veckan. Han stannar med pappan hemma under tiden
Kram m

Lina Johansson sa...

M: Härligt att höra! Jag tror också att det kommer gå bättre och bättre att lämna henne hemma med pappa. Och jag känner mig som en mycket bättre mamma när jag får lite egentid till min träning också :o)