Annons

onsdag, maj 04, 2011

Dags att börja träna så smått

Igår och idag har jag varit ute och traskat med barnvagnen i 90 min i rätt bra tempo :o) Fått igång både flåset och svetten, härligt!! Och lillan hon sover så gott när vagnen är i rullning. Vi hann inte mycket mer än utanför dörren så slutade hon skrika och slocknade ;o)


Mina magmuskler verkar ha gått tillbaka bra redan, känns bara som någon centimeters mellanrum. Så nu gäller det att stärka upp bålmuskulaturen igen! Börjar så smått med knästående plankor så länge jag orkar. Idag blev det 4 st och som längst 1 min. För att inte få putmage så kommer jag att undvika alla typer av magövningar där man "crunchar" tills magen är tillräckligt stark. Massvis med plankor framöver alltså!

Man kanske skulle passa på att äta lite mer innan lillan vaknar... Hon brukar vakna direkt vi kommer in så jag svepte bara en proteindrink och en kiwi efter promenaden. Men nu har vi varit hemma i en timme och hon sover än :o)

3 kommentarer:

Jess sa...

Hejsan, har börjat läsa din blogg precis och är lite nyfiken på om du vill tillbaka till samma form alltså den formen som du har bilder på din header och press bild och hur lång tid du uppskattar att det skulle ta på ett ungefär? Jag har precis börjat älska träning och kämpar på som bara den men tycker att det tar sån jäkla tid. Jag är väl inte ute efter en sån musklig kropp som du har/hade men lite mera muskler än vad jag har iaf ;)

Å grattis till en underbar lilla tjej ni fått. Hur söt som helst!

Kram Jessica

Frida sa...

Du får ge mig alla tips om magträning när de är min tur lina! Vill heller inte få en sån där put mage. Hur kan man bygga upp magmusklerna innan eventuell graviditet?:) maila gärna på Facebook!

Lina Johansson sa...

Jess: På bilderna är jag i tävlingsform och sådär kan jag tyvärr inte se ut året om, det är endast någon vecka runt tävling. Jag har inte bestämt mig än för om jag vill tävla igen. Eftersom jag är tillbaka på min normalvikt så skulle jag hinna till fitnessfestivalen redan i år, men frågan är om jag vill lägga så mycket tid på träningen nu. Vi får se helt enkelt.
Sen är det inte bara träningen som har betydelse, kosten är minst halva biten! Det kräver en mycket strikt diet för att ta sig i tävlingsform och då måste man verkligen vara motiverad!
Tack så mycket och lycka till med dina mål!

Frida: Absolut ;o)

Kram kram!