Annons

fredag, april 01, 2011

Som om det inte är jobbit nog att flytta...

...så ska man dessutom behöva börja med att storstäda huset! Blir så arg! Hur kan man med att lämna sin bostad i det skicket!? Det är så uppenbart att de inte ens försökt dra över ytorna med en trasa på vissa ställen, sjukt äckligt! Jag fick börja med att torka rent i hela köket innan vi kunde ställa in våra saker, känns sådär smidigt när man dessutom är höggravid! Värker lagom i fogarna nu...
Jag hoppas verkligen att de skäms när de läser mailet och ser bilderna!

Ovanför micron.
Under kylen, och då har vi inte ens dragit fram den...
Väggen intill diskmaskinen.
Badrumsspegeln.

11 kommentarer:

Emelie sa...

Usch vad tråkigt. Har ni gjort upp om att huset ska lämnad städat så kan ni kräva kostnaden för städfirma!

Anonym sa...

Herregud! Anlita en städfirma och begär avdrag på köpeskillingen. Så här får det ju inte se ut!

H.N.

Ulrika sa...

Oj! Det var värre än jag trodde. :D Vi är inte speciellt bra på städning - jag brukar skämmas lite för vi har fläckar på spisen och tapeterna här och där men det där var verkligen extremt. Klart man gör sitt bästa att få det snyggt och som du säger så har dom ju inte ens torkat av det värsta. Huga. Förstår att du är arg. Men jag kan inte begripa hur det kunde se ut så där ens på visningen. Man skulle ju skämmas ihjäl typ.

Lotta sa...

Men fyfan! Jag hade blivit vansinnig! Jävligt bra kämpat tock med den där bulan som du dessutom kånkar på!

Keep up the good work!
Lotta

Lena sa...

Prata med mäklaren, sådär får det inte se ut!

Lina Johansson sa...

Vi mailade bilderna till både mäklaren och säljaren och säljaren bad om ursäkt och erbjöd sig att betala för en flyttstädning :o)

Anli sa...

Förstår dig! Jag hade blivit galen! Håller med föregående talare om att kräva att de betalar kompensation för städningen! Hoppas ni har en fin helg i övrigt!

Jossan-Wellness by me sa...

Men vad illa av dem!!
Hoppas ni sovit gott i natt.
Kramar till er

Lina Johansson sa...

Ja det känns sjukt trist att behöva göra det själv, men vi får i alla fall ersättning från dem nu efter att vi klagat.

Kristin sa...

Jag skulle ringa till mäklaren och klaga och begära prisredugering!.. usch vad dåligt av säljarna.. man anlitar ju ett städbolag till såntdär det gör iallafall alltid jag=)

Lina Johansson sa...

Mäklaren tar nog inget ansvar när det gäller sånt här, men säljaren gjorde det tack och lov! Vi anlitar också städfirma när vi flyttar numera, sånt jäkla slitjobb!