Annons

onsdag, april 13, 2011

Föräldrautbildning

Idag var jag på den andra delen av föräldrautbildningen på kvinnokliniken, jättebra även denna! Idag tog barnmorskorna upp smärtlindring, amning och tiden efter förlossningen. Det är svårt att hålla tårarna borta nu när man är så blödig, men idag lyckades jag bättre än sist i alla fall ;o) Vi borde kanske egentligen gått på del 2 redan i mars, veckan efter att vi varit på del 1, men då var det lite mycket på jobbet. Kände att det passade bättre nu när jag ändå är ledig, så jag är glad att jag hann gå på den. Nu är det minsann inte långt kvar och hon får gärna titta ut snart! Med tanke på hur lugnt det verkar där inne så tror jag dock snarare på att vi går över tiden. Men men, plötsligt händer det... Det känns fortfarande lika ofattbart att jag har en färdig liten bebis i min mage! Kommer nog inte fatta det förrän jag får upp det lilla pyret på mitt bröst. Som vi längtar!!!

Nu ska vi bort till lägenheten och ta en runda med dammsugaren samt plocka bort det sista som ligger kvar och skräpar innan städfirman kommer imorgon.

Inga kommentarer: