Annons

söndag, mars 06, 2011

Dags för lite påfyllning

Kosttillskott går det inte åt speciellt mycket av här hemma nu, men idag var det dags att beställa påfyllning från av det här:




För att komma upp i fraktfritt beställde jag även ett paket Shirataki-nudlar. Jag har aldrig testat dem innan, men det är ju perfekt dietmat!
5kcal/100g. Gluten- och laktosfria.
Tunna genomskinliga nudlar tillverkade av Jamsrot och vatten som ger en i princip kolhydratfri pasta. Neutrala i smaken och perfekta att krydda med dina egna favoriter!

Du hittar detta och en massa annat inom hälsokost, kosttillskott och träning, betydligt billigare än i den vanliga hälsokostaffären, hos !


15 kommentarer:

Anonym sa...

Dom där nudlarna verkar ju inte innehålla någon näring överhuvudtaget... Varför äter man sånna?

Ullis

Lina Johansson sa...

Nej precis, det är ju super om man vill hålla nere på kalorierna ;o)

Anonym sa...

Ja, men då kan man ju strunta i att äta eller bara dricka en massa vatten. Vatten och bröd är en beprövad variant. Blir billigare så...

Du får inte slarva med maten, usch och fy-ajabaja! Bums till köket med dig och laga nått köttigt så att du blir stor och stark och orkar vara uppe och skutta om dagarna.

Ullis

Lina Johansson sa...

Visst kan man det, men när man gått på diet länge så kan det vara gott att lyxa till det ibland utan att fuska med dieten för det.

Jag dietar inte nu, äter precis vad jag känner för. Det var mer ett tips till andra. De verkar väldigt populära så det ska bli kul att testa!

camelia sa...

Sjukt bra om man går på diet! Men tycker personligen att de har lite lustig konsistens, sedan ser de inte så aptitliga ut. Men sådant kan man alltid piffa upp med kryddor och annat :)

Lina Johansson sa...

Ja det ska bli kul att smaka!

Anonym sa...

26 spänn för 10 kalorier som smakar nada, har skum konsistens och ser äckligt ut.

Nä, blä - säger jag!

Farbro Barbro

Manuela sa...

Tips! Koka upp lite grönsaksjuice och vatten och ev lite fond, då blir de super =)! Kram Manuela

Marika 21, fitnessfreak till blivande mamma sa...

Vad tråkigt att folk ska vara så negativa till nudlarna, framförallt om man inte ens smakat dom! Kör hårt, säger jag då. Har man inte smakat så tycker jag man kan knipa ihop istället för o sprida massa negativ energi. Det är INTE det man vill/behöver ta åt sig när man är på tjocken. MER POSITIVT ÅT LINA!!! :)

Lina Johansson sa...

Anonym: Ingen som tvingar dig att prova!

Manuela: Låter som en bra idé :o)

Marika: hihi, tack ska du ha ;o) Visst är det tråkigt med negativa människor som bara vill hacka på allt och alla!

Anonym sa...

Farbro Barbro har då aldrig hackat på någon. Näääääääääeeee... det e ju NUDLARNA som e kass. Nu ta´ du å schlappna av!

Farbro Barbro

Petra sa...

Lina, vad äter du för kosttillskott nu som gravid? Vad kommer du äta under tiden du ammar? Just nu äter jag inget kosttillskott. Får dra igång med det igen när lilltösen börjar tröttna på bröstmjölken. :-)

Hoppas att du och bebisen i magen mår bra! :-)

Kram

Lina Johansson sa...

Jag äter fiskolja, multivitaminer + mineraler, extra D-vitamin och folsyra. Några enstaka proteindrinkar har det också blivit, men inte alls så mycket som annars. Jag kommer att fortsätta med samma när jag ammar, men jag slutar nog med folsyran när den tar slut. Andra typer av tillskott tror jag man gör bäst i att undvika under graviditet och amning.

Vi mår bara bra, börjar känna mig ganska stor om magen nu ;o) Hoppas att ni också mår toppen! Kram!

Kat sa...

Hej! Vad använder du mandel oljan till?
Har länge varit nyfiken på och köpa d själv,kan man använda det till håret och smörja in sig med? :)

Lina Johansson sa...

Jag använder den till att smörja mig med. Vet inte om jag skulle vilja ha den i håret precis...