Annons

onsdag, februari 16, 2011

Stora steg

Om allt går som planerat så hinner vi flytta in i radhuset innan lillan kommer till världen :o) På onsdag nästa vecka ska vi skriva kontraktet och den 1 april är det vårt! Sen har vi en hel månad på oss att tömma lägenheten för att slippa flytta allt på en helg. Förhoppningsvis slipper vi ytterligare en extra månad, men hyresvärden kunde inte lova något. Vi tog en chansning eftersom vi gärna vill hinna flytta innan lillan kommer och slippa stressa nu när det är en del annat också att tänka på. Jag kan ju inte precis hjälpa till så mycket, men det är nog ändå lättare att vara höggravid än att bära runt på en nyfödd hela tiden ;o) Att bli föräldrar är nog ett tillräckligt stort äventyr utan att behöva flytta också mitt i allt. Vi vill ju ha så mycket tid som möjligt till att bara mysa med vår lilla älskling :o)

Förresten, jag har träningsvärk efter passet igår, hihi. Det var minst sagt ett tag sen sist!

4 kommentarer:

Anonym sa...

hihihi... det blir väl inte bara mys med dom. Dom kan skrika nätterna igenom, spy på tapeterna och rätt vad det är luktar det skumt och det ska knytas snibbar. Nu är det kanske lugnet före stormen...

/Marie

Lina Johansson sa...

Visst är det mycket jobb också med småbarn, men jag tror ändå att det mysiga överväger ;o)

Fiia sa...

Grattis till radhuset! :) Vi har också köpt ett radhus och det är inflyttnings dax 7 april. Hoppas man hinner in och få någorlunda i ordning innan lillan kommer :) Hoppas allt är bra med er! Kram

Lina Johansson sa...

Oj, tack detsamma får jag ju säga då :o) Härligt!!