Annons

söndag, februari 13, 2011

Medicinsk kurslitteratur säljes!

Idag var mamma och pappa här på besök och följde med oss bort för att titta på vårt kommande hus en extra gång. Känns skönt att veta att dom också tycker om det :o) Efteråt åkte vi ut till Nova för en lätt lunch och jag köpte lite mer bebiskläder innan vi åkte hem igen för att påbörja röjningen i källarförrådet. Jag har nu lyckats tömma 7 bananlådor och slänga det mesta :o) Plockade även fram min gamla kurslitteratur från när jag pluggade biomedicin. Vet inte om ni har något intresse för den typen av böcker men här är i alla fall en bild på alla bokryggar. Alla böckerna är i fint skick och kostar 100-200 kr/st. Fråga gärna om ni undrar över något och maila vid intresse: linajohansson23@hotmail.com.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hur mycket för molekylär cellbiologi och anatomi? /thess

Lina Johansson sa...

100 + 200 kr

Sofie sa...

Hej Lina!

Jag ska vara med i en Biggest Loser-tävling på mitt lokala gym och har en del frågor som jag hoppas du kan hjälpa mig med (svara gärna på kommentar i min blogg)
Har som mål att försöka gå ner ett halvt kilo i veckan. Har räknat ut att jag då ska ligga runt 1600 kcal/dag.
Jag är 166 cm, väger 73 kilo och är 28 år. Är relativt stilla på dagarna (arbetslös) men tränar ganska tung styrketräning fem dagar i veckan (c:a 1 timme varje gång).
Har läst att under deff/diet ska man få i sig 2g protein/kg kroppsvikt vilket i mitt fall betyder c:a 150 g (600 kcal), fett ska ligga på ungefär 1g/kg kroppsvikt, alltså 75g fett (c:a 700 kcal) och att man därefter ska "fylla upp" med kolhydrater tills man når max kaloriintag.. Alltså 300 kcal? Vilket skulle betyda 75g kolhydrater för min del? Stämmer verkligen detta? Har du fler råd/tips du skulle kunna dela med dig av?
Vore grymt tacksam för svar!

Mvh Sofie

Lina Johansson sa...

Jag har inte tid att ge några individuella kostråd. Om du behöver hjälp så anlita någon som hjälper dig med ett vettigt kostupplägg.

Catti sa...

Blir helt nervös o slut i huvudet när jag bara ser bokryggarna på allt du läst... :) Hoppas allt går bra med magen och att flytten går bra! Sköt om dig i hälsa familjen, kram

Lina Johansson sa...

Hihi ;o) Och det är ändå bara en del av det man gått igenom...
Tack för omtanken! Mycket som händer nu, men det känns väldigt positivt :o) Tack detsamma!
Kram!