Annons

lördag, februari 05, 2011

Dagens bebisfynd

Vi fick tag i nästan allt på inköpslistan och billigt var det! Tror till och med att Calle tyckte att det var liiite skoj, även om han inte vill erkänna det ;o) Köpte lite städmaterial och hygienartiklar också, men kände inte för att hamstra på oss en massa. Har vi tur så blir det ju flytt snart, iiihhhh!!

Kan passa på att tipsa alla gravida samt småbarnsföräldrar att registrera sig som Buzzadorer nu och få chansen att prova på en massa gratisprylar. Själv fick jag såklart bråttom in och uppdatera att jag är gravid :o)

 Bebiskläderna var inte så roliga, men det blev i alla fall några bra basplagg.
 Sängkläderna som jag spanat in på nätet fanns tyvärr inte kvar, men det fanns andra fina! Ett ordentligt spjälskydd fick vi också tag på.
 Ursöta filtar, badcape, musikmobil m.m.
Massvis med bra att ha saker!

14 kommentarer:

Fia sa...

Åhhhh vad mysigt att bunkra upp inför det som komma skall.. Jag ryser av välbehag - nostalgiskt!

Lina Johansson sa...

Ja det är sååå mysigt! Finns ju hur mycket gulligt som helst, man vill köpa allt! ;o)

Mia386 sa...

Hej.
Nässugen är nog inte den bästa, tyvärr. Vill dock tipsa om Näs-Frida, den är billig och bra, finns att köpa på familjeapoteket.se

Mvh.
Mia386

Lina Johansson sa...

Nej det är den kanske inte, men den var billig i alla fall ;o) Har hört att Frida ska va bra också.

Anna sa...

Det är så mysigt att förbereda inför bebisens ankomst. Vissa saker hade jag gjort lite annorlunda idag. Sängen till lilleman med alla tillbehör har varit i stort sett onödiga. :o) Han har nämligen alltid valt att sova med oss. Läste häromdagen att någon "expert" också rekommenderade att barnen sover med föräldrarna. Innan jag fick barn var det en otänkbarhet, men sedan blev det helt naturligt. Napp och näsfrida har också förblivit oanvända. Köpte du extra stora amningsbehåar? Det säger "pang" några dygn efter förlossningen och man undrar nästan om man blivit plastikopererad under natten. ;o)

Lina Johansson sa...

Vi försöker att inte köpa på oss en massa saker i onödan, men det är svårt att veta vad som behövs. En del får vi ärva också. Jag tog faktiskt samma bh storlek som jag har gått upp till nu i 7:e månaden, men dessa verkade väldigt töjbara. Kan tänka mig att de växer en del, haha.

Anonym sa...

Jo, det där med BH-storleken är riktigt svårt. Bästa är att vänta tills man fått mjölken eller köpa någon storlek för stor. Du tycker kanske redan att brösten har växt en del, men jag lovar dig att de EXPLODERAR när mjölken rinner till. Bli inte överaskad om de du köp blir för små... ;)

Lina Johansson sa...

Hahaha, kan tänka mig det ;o)

Sofie gravid vecka 32 sa...

Vad kostade de vita bodysarna? Ska till gekås på måndag! =)

Lina Johansson sa...

30 kr :o)

Ellie sa...

Gud vilket sött spjälsängskydd! det hade jag också viljat ha!. Ett tips är att köpa mycket bodys! herregud så praktiska dom är!. Jag tyckte jag köpt mycket till min lilla tjej men det hade jag verkligen inte!. Det är så praktiskt när man ska byta blöja och dessutom kräks det väldigt lätt ner kläderna och då är det väldigt praktiskt att ha många:). Köp i olika stl också för min tjej som var 54 cm lång men smal kan både ha stl 50 och 56 beroende på var man köpt kläderna. Hon har tom en body i stl 62 som hon kan ha (lite lite för stor bara). Joppas det var ok att jag gav dig lite tips:)..lycka till kram!

Lina Johansson sa...

Jag handlar för fullt, tro mig ;o) Hihi

Anna sa...

Ett inhandlingstips är små tvättlappar från IKEA. Tror de kommer i 10-pack. De är så himla bra och vi har haft och har fortfarande stor användning för dessa. Bra för kräk i början och mat nu!

Lina Johansson sa...

Ja det får bli en tur till ikea snart igen och köpa en massa handdukar m.m.