Annons

lördag, januari 15, 2011

Vecka 26

Nu är jag 26 veckor gången och går snart in i den tredje och sista trimestern :o) Viktuppgången ligger på omkring 4 kg och jag märker det bara på magen och brösten än så länge, känns väldigt skönt. Jag har inga större krämpor men konditionen är klart nedsatt och ryggen blir snabbt trött och lite öm.


Idag är det storstädning här hemma. Julen har åkt ut och jag har även rensat ut en massa gammalt skit från skåpen. Slängde flera gamla burkar med diverse kosttillskott som gått ut i datum för längesedan, och gamla shakers och vattenflaskor som bara låg och skräpade. Tur att vi har plastinsamling här! Håller även på att tvätta våra täcken och kuddar, gissa om vi kommer sova gott i natt :o)

Har börjat inse att vi kommer bli ganska trångbodda när lillan kommer. Vi har en 2:a på 61 kvm, på första våningen som tur är så det finns plats för vagnen i trapphuset utanför. Vår egen säng har vi fått putta åt sidan lite för att få in en spjälsäng sen också. Vårt badrum är stort men skötbordet tar ändå upp mycket mer plats än vi hade föreställt oss. Skulle så gärna vilja flytta till något lite större! Ett hus blir nog för stort kliv direkt från hyresrätt, men det finns jättefina radhus bostadsrätter en bit från oss som vi jättegärna vill ha. Vi har varit och tittat på en trea på 73 kvm där innan, men den var lite väl liten. Vill hellre ha en fyra så vi hoppas att det blir någon ledig snart. En söt liten trädgård har dom också. *Drömmer*

6 kommentarer:

Ulrika sa...

Förstår dig. Här är det knepigt med bostäder (hyreskön är så lång så det är uteslutet och bostadsrätterna och husen är dyra) men vi har bokat en bostadsrätts-4:a på 106 kvm som vi får flytta till våren -12 i.a.f. Ska bli så skönt. :) Vi bor också i tvåa, på 73 kvm men det känns också lite trångt. Framför allt är det ont om garderobsplats.

Ser skönt ut att inte gå upp mer än på mage och bröst. :) Men men, kroppen gör ju som den vill och det är ju vätskan som är besvärligast som liksom inte är ens eget fel heller. :D

Kan säga att det lockar till en del skratt att lägga en av sina amningsbhar intill en i normal före-gravid-storlek också förresten. ;)

Lina Johansson sa...

Usch ja, att det ska behöva kosta så mycket! Skönt att ni har något större att se fram emot i alla fall!

Jag hoppas att min lugna viktökning håller i sig, men mot slutet lär det väl bli en hel del vätska också. Jobbigt, men det släpper ju igen som tur är!

Hihi, det kan jag tänka mig. Jag har redan ökat i både kupa och omfång, och bra mycket värre lär det väl bli när amningen börjar...

Ulrika sa...

Haha, 3:e-dagstillrinningen av mjölken är jäääätterolig. :D Eller inte. Då ser man ut som om man skulle genomgått en mindre lyckad plastikoperation av brösten. Dom blir jättestora, stenhårda och helt knöliga. :P

Lina Johansson sa...

Hahaha ;o) Man får va med om mycket konstigheter!

Anonym sa...

Du är i jätte bra form! / Ariana

Lina Johansson sa...

Tusen tack :o)