Annons

torsdag, januari 06, 2011

Tävlingsdräkter

Ni som planerar att tävla i vår eller sommar och vill ha hjälp med att sy upp era dräkter, hör av er nu! 

Nu när baddräktsronden har försvunnit kan jag även sy på distans, så länge du har någorlunda koll på dina mått. Jag utgår ifrån en bikini-BH som du själv provat ut och klär den med önskat tyg. Välj en vadderad modell som sitter bra utan att tyget bubblar sig. Trosorna syr jag upp efter dina önskemål. Du står själv för materialkostnader samt frakt. Stensättning gör jag endast i mån av tid och då mot en extra avgift.
För vidare information, maila mig på linajohansson23@hotmail.com.

Ni hittar ett stort och prisvärt sortiment av underbara tyger och swarovski-stenar hos Glitz it. Till första ronden är det enbart det svarta stretchtyget som gäller. Till finalbikinin kan jag rekommendera tyger från kategorierna hologram, metallic, sammet och ev paljett. Beställ gärna tygprover innan du bestämmer dig.
När det gäller stenarna så föredrar jag modellen som man limmar på själv med gem-tac stenlim. Jag använder mig mest av crystal AB i storlek SS20. De är lätta att jobba med och glittrar supersnyggt! Ev kan man även blanda in några stenar i en annan färg eller storlek. Nu när det bara är en dräkt som ska dekoreras så skulle jag gissa på att man klarar sig med ett paket på 500 stenar.

Här är några av dräkterna som jag skapat:

"Metallic cerise" och hologram "shattered glass purple", båda med crystal-stenar.

 Hologramtygerna "Glamour" i blå resp. grön dekorerade med crystal AB.

Hologramtygerna "glitzy lila" och "shattered glass himmelsblå".
Baddräkten är dekorerad med crystal AB SS20 samt SS34 och bikinin med crystal AB SS20 + SS34 samt sapphire SS16 + SS34.

12 kommentarer:

Anli sa...

Jättefina dräkter! Den gröna är helt fantastiskt vacker!

Lina Johansson sa...

Tack :o) Den är min favorit också!

Anli sa...

Du säljer inga mönster? Eller utgår du alltid från en vanlig bikini?

Lina Johansson sa...

Jag utgår alltid från en vanlig bikini-BH. Mönstret till trosorna har jag själv skissat fram och justerat en massa gånger, inget jag vill sälja.

Kristin sa...

Hallå vad tar du för att sy upp en bikini då??

Lina Johansson sa...

Maila för info om priser m.m.

Elaine sa...

Vad fina dräkter och bikinis du gör =)
Gör du dem så länge bebisen ligger i magen eller blir det efteråt också?

Lina Johansson sa...

Tack så mycket :o)
Det beror på hur mycket tid jag har över sen, svårt att veta. Jag vill gärna tävla själv redan till fitnessfestivalen, men allt beror på hur det flyter på med det nya familjelivet.

Sofie sa...

Vad duktig du är! Hur mycket tyg måste man beställa om man ska låta dig klä om en tävlingsbikini?

Lina Johansson sa...

Tack Sofie :o) 4 dm räcker bra till en bikini, då har man marginal om den behöver göras om dessutom eftersom tyget är så brett.

Lisette sa...

Hej!
Har du kvar den rosa metallic bikinin som du har på första bilden?
Med vänlig hälsning. Lisette

Lina Johansson sa...

Hej Lisette!
Nej den är tyvärr såld. Den enda jag har kvar är den gröna.
Mvh Lina