Annons

söndag, januari 02, 2011

Nyttobomb

Idag har jag varit riktigt duktig! Både tränat och lagat ordentlig mat :o) Tredje dagen i rad som vi tränat; gym på nyår, härlig promenad igår och gym idag igen. Idag blev det mest fokus på benen, bla benspark och bencurl med ett ben i taget, utfall med 5 kg vikt ovanför huvudet och breda djupa knäböj med pinne ovanför huvudet. Jag lär få träningsvärk ;o)

Jag lagade precis en enkel, nyttig och god favoriträtt - gryta med linser och tonfisk. Jag följer inget recept utan öser bara i vad jag känner för. Det brukar bli olivolja, en hackad lök, vitlök, hackad vitkål, riven morot, bladspenat, röda linser, tonfisk och krossade tomater. Späd ev. med vatten. Låt puttra tills linserna är mjuka, ca 15 min. Jag smaksätter sen med grönsaksbuljong och lite goda kryddor. Så himla smidigt med allt i samma gryta, perfekt att göra storkok av! Och fullt av nyttigheter dessutom! Massor av grönsaker, protein, långsamma kolhydrater och fibrer. Mums!

4 kommentarer:

Ulrika sa...

Nu är ju du visserligen vältränad men utfall kanske du ska vara lite försiktig med nu när du passerat halvtid i graviditeten. För jag tänker väl på rätt övning, d.v.s. som att man tar ett steg framåt och böjer i knät? Brukar vara bra att undvika alla övningar som belastar bäckenet ojämnt eller ger vridningar i bäckenet sa min sjukgymnast. Men om du inte känner av bäckenet något än kanske det går bra. Bara något att tänka på i.a.f. :)

Lina Johansson sa...

Ja jag har också läst något om det, men än känns det bra i alla fall. Tar det väldigt försiktigt :o)

Kärvegård Konsult sa...

Härligt att läsa din blogg och grattis till det lilla underverket i magen!

Ha en härlig kväll och missa inte dagens nyckel!

Lina Johansson sa...

Tack ska du ha ;o)