Annons

onsdag, januari 26, 2011

Längtar till helgen

Då ska jag plocka fram symaskinen och sy egna sängkläder åt lillan av detta ursöta tyg! Det andra Nalle Puh setet som jag köpte färdigt var visst alldeles för litet för sängen så det får vi ha till vagnen istället.
Idag har jag hunnit med en runda med dammsugaren och lite tantgympa här hemma, snart dags att dra till jobbet. Känner mig lite piggare idag, härligt med solsken!

Edit: Ännu mer att se fram emot i helgen! Precis bokat in gravidmassage på lördag :o) Återkommer med en recension om hur det var.

4 kommentarer:

Josse sa...

Å vilket fint tyg. Glöm inte tvätta det innan du syr.. det missade jag när jag sydde örngott och dom krympte som bara den när jag tvättade!

Lina Johansson sa...

Visst är det gulligt ;o)
Ja det är nog bäst att tvätta det föst så det inte blir för smått, man vet ju aldrig hur mycket det kan krympa!

Anonym sa...

Du är så fin som gravid. Det är något speciellt med gravida tjejer, så otroligt vackert :)
skulle du vilja hjälpa mig reda ut en sak jag funderar på?
Om vi säger att jag ska äta 1800kcal per dag, för att varken gå upp eller ner i vikt o jag rör mig knappt. Sen om jag kommer på att jag vill gå ner i vikt genom att träna. Fortsätter jag äta 1800 o går och tränar bort 500 kcal per dag. Är det typ så det funkar? Eller ska jag både träna hårt o sänka till 1300 kcal per dag? :) men då blir det 1000 kcal bort.. eller? :)

Lina Johansson sa...

Tack snälla du!! Jag trivs väldigt bra som gravid :o)

Om du inte tränar i dagsläget så räcker det absolut med att du börjar träna 2-3 ggr i veckan. När det har blivit en vana som du kan hålla så kanske du kan börja se över kosten mer och välja nyttigare alternativ samt ev något mer träningspass, men jag tycker inte att du behöver äta mindre kcal.
Lycka till!