Annons

söndag, januari 09, 2011

Gymmat

En vecka sen sist så idag var det dags att gymma igen ;o) En gång i veckan känns faktiskt helt lagom för mig nu + några promenader och kanske lite spinning. Idag körde jag igenom i stort sett hela kroppen och det kändes riktigt skönt! 5 min uppvärmning på crossen, sen blev det sittande rodd, axelpress, bröstpress, tricepspress med rep, latsdrag, sidolyft med hantlar, ländrygg, utsida lår, bencurl, benspark, rotatorcuff, baksida axlar i maskin, sidolyft i cable och avslutningsvis lite streching. Ca 3 set och 8-15 reps på varje, klart på en timma.

Det känns helt klart att man har en nedsatt fysik förmåga nu. Pulsen går upp mycket mer än normalt och även flåset, trots att jag kör med lättare vikter och längre vila mellan seten. Det känns även att bukstödet är mycket sämre nu vilket jag bla märkte av i axelpressen och latsdragen idag. Det är skönt att komma till gymmet och få använda musklerna lite då och då, men jag längtar verkligen tills jag kan börja träna på ordentligt igen.

25 veckor

10 kommentarer:

Ulrika sa...

Så fin! :) Du verkar inte ha svullnat så mycket och de flesta gör ju inte det förrän sista veckorna. Jag däremot svällde enormt av vätska redan vid drygt halva graviditeten och fick jättefeta händer och fötter. Huuu... Blir fortfarande förvånad över hur händerna såg ut när jag ser bilder så här i efterhand. :D (Finns att beskåda på min fb-sida för den som vill. :P)

Jossan-Wellness by me sa...

Fiiiining!!!
Vet hur man kan längta efter att träna på "riktigt" igen:D

Kraaaaam

Lina Johansson sa...

Tack Ulrika! Tyckte minsann inte att du såg svullen ut på bilderna, jättefin ju!!
Jag hoppas inte mina händer svullnar mer, förlovningsringen sitter redan åt ;o)

Ulrika sa...

Haha - kan ju säga att min syrra sa när jag visade henne händerna i v 31 "Ser ju inte ens ut som dina händer!!!" :D Det riktigt retfulla är att mina knogar blev mycket knotigare också och det har inte gått tillbaka så jag undrar om jag någonsin får på mig ringarna igen. Får nog bli att ta ut dem eller skaffa större. Men men. Det är det ju värt. ;)

Lina Johansson sa...

Jossan: Tack sötnos! Ja det ska bli så skönt att komma igång sen igen, men först babymys ;o)

Ulrika: Haha ;o) Hoppas att dom passar snart igen! Annars är det nog lätt att förstora.

Elsa sa...

vilken vacker mage :)

Lindsey sa...

Så härligt det verkar att vara gravid. Vill också ... *suckar längtande*. Önskar dig all lycka och välgång iaf =O).

Lina Johansson sa...

Elsa: Tack snälla :o)

Lindsey: hihi ;o) Det ÄR mysigt, i alla fall nu i mitten. I början mådde jag illa och var trött, och snart blir man väl superklumpig, haha. Tusen tack!!

Petra sa...

Fin fin mage! :-) Duktig du är som tränara fortfarande. Jag fick sluta med min träning i vecka 23-24 men min tredje graviditet. Fick en tråkig foglossning. Däremot kunde jag vara mer aktiv under min första och andra graviditet.

Vad skönt för dig att bebisen kommer i april då det är vår och bebisen och du kan gå långa och härliga promenader. Jag fick min första tjeja i april och min tredje nu för 7 veckor sedan. Det har varit stor skillnad på antal promenader. Lättare att ta sig ut på våren.

Lycka till med allt!

Lina Johansson sa...

Tack Petra! En gång i veckan i alla fall, hihi ;o) Känns bra än så länge. Känns toppen med en vårbebis, sååå mysigt det ska bli!
Vilka otroligt söta flickor du ha!!!
Tack detsamma :o)