Annons

lördag, januari 29, 2011

Gravidmassage

Idag har jag varit på min första gravidmassage hos Anna på Yogamala. Hur mysigt som helst! Det blev en timmes avkopplande helkroppsmassage. Till att börja med fick jag sitt-ligga mot en hög kuddar och en stor rund kudde i knävecket medan hon masserade framsidan av benen. Sen fick jag vända på mig och hon gjorde hål i bänken för bröst och mage så att jag kunde ligga på magen, underbart! Hon tog benens baksida, rumpan och en ordentlig omgång av rygg och nacke innan jag fick vända mig igen för att avsluta med armar, bröst, mage och ansikte.

Anna var supergullig och hon har sin yoga- och massagemottagning i deras hem i Bjärred (nära Lund och Malmö) nere i en jättemysig källare. Jag kan verkligen rekommendera henne!

2 kommentarer:

Petra sa...

Ahhh, så härligt! Det är inte direkt en lek att vara gravid. Ömma fötter, trött rygg, halsbränna etc.

Känner du dig fortfarande pigg? :-)

Lina Johansson sa...

Det var verkligen inte dumt ;o)
Jag känner mig rätt pigg fortfarande, men jobbet känns ju lite tyngre förstås. Magen den bara växer, hihi ;o)