Annons

lördag, januari 08, 2011

Barnvagn

Idag har vi varit och kollat ut vilken barnvagn vi ska ha. Vi var helt överens om både modell och färg, känns toppen! Det blir en Emmaljunga City Cross i färgen Jeans Black. Den är rejäl men ändå väldigt smidig och lätt.
Jag visste direkt att jag ville ha en vagn med 4 stora hjul som klarar av långa promenader i all sorts terräng. Först fastnade jag för en Crescent Classic, men den var svår att hitta i någon butik. Jag har dessutom läst lite negativt om den på olika forum. Sen hittade vi City Crossen istället och gillade den direkt! Det känns dessutom tryggt att välja en vagn från Emmaljunga. Idag när vi var ute och tittade på vagnar så fick vi faktiskt syn på en Crescent också, den är tuff men känns mycket klumpigare och tyngre än Emmaljungan. Så nu känner jag mig helt säker på att vi valt rätt modell för oss :o) Åh vad jag längtar tills vi ska ut och promenera med lillan i den!!



Vi kommer att välja en City korg som liggdel så att hon får gott om plats och kan ha det riktigt mysigt.

18 kommentarer:

Ulrika sa...

Liggkorgen är jättebra. Vagnen blir supersmidig med den. Känns mycket klumpigare nu sedan vi började med sittdelen. För oss räckte liggdelen tills Noah var drygt 6 månader. :) Sedan blev det lite för trångt med storoverallen på. Plus att han gärna vill se lite mer ut också även om han mest sover i vagnen. :D

Lina Johansson sa...

Tycker båda delarna verkar superhärliga och jag gillar verkligen den här vagnen :o) Längtar tills man får ut och promenera med den, hihi.

vicci sa...

GRATTIS TILL BARNET!
har inte varit inne på din blogg på länge..följde hur du tränade osv..och nu gick jag in igen så såg jag att du var gravid!:D
KUL GRATTIS!:D

Lina Johansson sa...

Ja det stämmer bra det, tack så mycket ;o)

Ulrika sa...

Ett tips är att beställa även åkpåse till redan nu ifall ni tänkt skaffa en sådan till vintern. Vagnsfärgerna ändras nämligen varje säsong så nästa kanske inte er färg finns. Vi fick ta en snarlik eftersom vi avvaktade (förut var åkpåsarna enfärgade i standardfäger men från i år blev de typiskt nog mönstrade). Allroundåkpåsen funkar utmärkt tycker vi.

kattis sa...

Bra val Lina! =)ni har beställt den va? Ibland är det super lång leverans tid. Var rädd om dej o lycka till! Kramar Kattis

Lina Johansson sa...

Ulrika: Ja jag funderade på det också, men det är svårt att välja redan... Vi kommer ju behöva den samma år så det borde gå att vänta till hösten. Hmmm, får tänka lite på det...

Kattis: Ja den känns toppen!! Jag har precis beställt den. Leveranstiden ligger på ca 8 veckor, ibland mer. Tack detsamma gumman!
Kram!

Ulrika sa...

Tror säsongerna går höst-vår men är inte säker. Vi beställde vagnen i februari i år och åkpåsen i november, d.v.s. samma kalenderår men då var alltså färgerna utbytta.

Ulrika sa...

Haha, jag går fortfarande på 2010-tid. Menade ju så klart förra året och inte i år. ;) Men det fattade du ju så klart. :D

Lina Johansson sa...

Ja, så kanske det är. Kanske lite bra att boka en åkpåse också redan nu då! Annars får man väl vänta sen igen bara...

Ulrika sa...

Väntetiden på åkpåsen var ganska kort, 1-2 veckor bara tror jag för oss. Så det handlar kanske mest om hur noga ni är med att färgen skall vara exakt rätt.

Lina Johansson sa...

Okej, det var ju inte så farligt. Men nu beställde jag en vinteråkpåse också, lika bra så har man allt sen :o)

Evelyn sa...

Vi hade en Emmaljunga city cross till vår dotter. Det är en superbra vagn, det enda negativa var tygkorgen under som bara "faller ihop". Vagnen var begagnad när vi köpte den så det kan ju ha betydelse. Det var svårt att lägga saker i den iaf.
Men om det går så välj en korg i stål eller aluminium som de har (fast det kanske bara är för andra modeller??)
Lycka till med bebisen!!

Lina Johansson sa...

Vi tycker att den med tygkorg är snyggast ;o) Tror bara man kan få den också till city crossen.
Tack ska du ha :o)

Anna sa...

Nja, det är inte höst- och vårsäsong Ulrika men de nya modellerna kommer i augusti och därefter är det bara de som går att beställa. Ungefär som med bilar. Så 2010-års modeller säljs aug ´10 - aug ´11.

Vi köpte en EL CityCross inför dotterns ankomst 2008 och är fortfarande toppennöjda. Använder den nästan dagligen till barn nummer två som nu är ett år och vagnen är fortfarande i jättebra skick. Skyndade dessutom att köpa en Twin City Cross innan de utgick förra året och är lika grymt nöjd med den.

Lina Johansson sa...

Skönt att höra att alla verkar vara så nöjda med den! :o)

Caroline sa...

Hej,

Sån har vi också valt men annat tyg, resonerar som dig, det ska fungera med långa skogspromenader med en vagn :)


Caroline

Lina Johansson sa...

Absolut ;o)