Annons

tisdag, januari 25, 2011

Babyalbum

Det finns en hel del olika babyalbum där man klistrar in några foton och skriver små memoarer om bebisens uppväxt, men jag gillar inte riktigt dem. Vissa är jättesöta, men det är så mycket tråkig info man ska fylla i där. Så givetvis har jag börjat knåpa ihop ett eget babyalbum istället, pysslig som jag är. Jag köpte ett helt vitt album som ska fyllas med foton på vår lilla älskling och några gulliga stickers med min favoritfigur Nalle Puh :o) Nedan ser ni framsidan som precis har blivit dekorerad. Jag tänkte även leta upp något gulligt teckensnitt som jag kan skriva hennes namn med i glada färger. Tipsa gärna om fina barnsliga teckensnitt om ni vet några! Vi har bestämt vad hon ska heta, men det håller jag lite hemligt ett tag till ;o) Känner i alla fall ingen som heter så och det känns extra kul.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmmm... barn brukar väl inte uppskatta såna "gulliga" album när de blir äldre, hehehe... Tänk nu på att flickebarnet skall bära med sig namnet hela livet och kanske flytta utomlands. Flicknamnet "Baja" kan vara ett fint namn i Spanien, men kanske mindre bra i Sverige. "Solstråle" kan passa en småtting, men kanske inte så bra på en medelålders dam... Ja, det där med namnval har en massa aspekter i sig när man tänker efter och sover på saken.

Björne

Lina Johansson sa...

Ajo, det tror jag nog. Det gör i alla fall jag. Det är inget ovanligt namn vi har valt så det ska nog inte bli några problem.

Petra sa...

Håller med om att dessa babyalbums är tråkiga. Jag har tittat på ett antal men inte kännt att de har passat oss.
Tänkte också tanken att göra ett själv dock är jag inte det minsta pysslig så vi får se hur det blir:) Ska i varje fall skriva ner allt viktigt typ framsteg och händelser sen få jag se vad det blir av det hela.

Lina Johansson sa...

Ja man får komma ihåg att anteckna en massa också så att man kan få med det på rätt plats sen ;o) Kanske inte alltid som kameran är framme vid rätt tidpunkt.

Lindsey sa...

Vilken bra idé att göra ett eget album. Det blir ju så mycket mer personligt då =O). Tror att jag också kommer att göra så, den dan det blir smått. Jag är också jättepysslig av mig =O).

Lina Johansson sa...

Ja det är mycket roligare att göra det själv :o)

Anonym sa...

Vad fint & kul att du ska göra albumet själv.. tycker tvärtom mot Björne ovan, gulliga album uppskattas väl livet ut då det är gjort när man var liten... Finns väl ingen som har ett barnalbum med bilder på high heels & drinkar? ;)

//Camilla

Lina Johansson sa...

Precis ;o) Jag tyckte att det var jättekul att bläddra i mitt eget babyalbum nu när man själv väntar barn.